Bonarka World Cup były profesjonalnymi rozgrywkami piłkarskimi dla dzieci i młodzieży w dwóch grupach wiekowych (2 - 4 klasa oraz 5 - 6 klasa), organizowanymi we współpracy z Com Com ZONE.
Według Macieja Malskiego dyrektora Centrum Rozwoju Com-Com Zone, zarządzanego przez Stowarzyszenie U Siemachy, organizatora imprezy, ta prospołeczna akcja miała naprawdę duży odzew lokalny. „Fajny pomysł, ciekawe miejsce oraz formuła wzbudziły spore zainteresowanie i lawinowo pojawiające się pytania: kiedy będzie kolejna taka akcja" - mówi Malski. - „Udostępnienie powierzchni na cały miesiąc w okresie lata oraz wszelkie działania nagłaśniające wydarzenie zmobilizowały rzesze dzieciaków i ich rodziny z całego miasta, by móc w aktywny i bardzo atrakcyjny sposób spędzić czerwcowe i lipcowe popołudnia. Oby więcej takich imprez!"
Bonarka Word Cup to ciekawy przykład współpracy galerii handlowej - Bonarka City Center, z placówką sportowo - wychowawczą, jaką jest Centrum Rozwoju Com-Com Zone, zarządzane przez Stowarzyszenie U Siemachy. Podejmowanie tego typu działań buduje wartość przedsiębiorstwa w długofalowym znaczeniu i pozwala mu się dynamicznie rozwijać. Dodatkowo zdobywa przez to większe zaufanie interesariuszy, dbając o relacje z obecnymi klientami, pozyskując nowych, a tym samym umacniając swój kapitał społeczny.
W rozgrywkach wzięły udział 64 drużyny reprezentujące kraje z całego świata, w specjalnie na te okazję przygotowanych strojach sportowych. Grało 260 zawodników, z czego 10% stanowiły dziewczynki. Mecze odbywały się w dwóch kategoriach wiekowych. Absolutnym mistrzem strzelców okazała się Holandia, która podczas meczu z Danią strzeliła aż 86 bramek! Zwycięstwo w Turnieju przypadło ostatecznie Anglii (klasy 2 - 4)
i Hondurasowi (klasy 5 - 6). Zwycięskie drużyny strzeliły w finale 66 goli, a łącznie - w trakcie całego Turnieju - padły 4 803 bramki.
Te liczby wskazują, jak dużym zainteresowaniem może cieszyć się tego rodzaju przedsięwzięcie. Chętnych do wzięcia udziału w meczach było więcej, niż przewidywał regulamin, a ilość osób kibicująca swoim faworytom przeszła najśmielsze oczekiwania.
Rozgrywki odbywały się na specjalnie stworzonym dla tych celów boisku, znajdującym się w pasażu Pod Zegarem, tuż przy hipermarkecie Auchan. Nad poprawnością rozgrywek opiekę sprawował profesjonalny sędzia piłkarski z Małopolskiego Okręgowego Związku Piłki Nożnej. Umiejętności młodych sportowców, wielkie emocje, radość, łzy, wręczenie pucharów i medali, a do tego dopisująca publiczność z całego Krakowa sprawiły, że małe boisko w Bonarce, dzięki fantastycznej atmosferze, urosło do rangi stadionu w Johanessburgu.
Zwycięzcy w nagrodę otrzymali Ipody, gry komputerowe, książki, płyty z muzyką oraz gadżety ufundowane przez Empik, iSpot, Fielmann oraz EA Sports.
Dodatkowymi atrakcjami podczas finału były: konkursy z nagrodami, magiczne show grupy Zina, która na swoim koncie ma wspólne wystąpienia z Zinedine Zidanem oraz interaktywny pokaz cheerleaderek, zachęcających Klientów do zatrzymania się przy boisku i spróbowania wykonania jednej z ich freestylowych sztuczek.
Dla fanów meczów, chcących na żywo obejrzeć relacje z boiska w RPA, w strefie gastronomicznej w ogródku Coca-Coli, ustawione zostały dwie plazmy, które w przyjaznych warunkach pozwalały oddać się piłkarskim emocjom. Natomiast dla pań, które nie interesują się footballem, najemcy kosmetyczni przygotowali specjalne oferty (zniżki, promocje, rabaty, zabiegi upiększające), które w okresie transmisji meczów cieszyły się dużą popularnością.
(Maja Święcka)
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys...
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...