Nowości

Limitowana kolekcja puszek Żywiec x Andrzej Pągowski z okazji 15-lecia kultowej trasy Męskie Granie

Poniedziałek, 06 maja 2024
Z okazji 15. edycji trasy Męskie Granie marka Żywiec przygotowała dla fanów wyjątkową niespodziankę. Po premierze utworu „Myślę sobie, Ż” Brodka x Igo, czas na kolejną kolaborację – tym razem z jednym z najbardziej rozpoznawalnych twórców plakatów w Polsce – Andrzejem Pągowskim. Artysta zaprojektował dla marki unikalną limitowaną kolekcję puszek Żywca, na których znalazły się między innymi wizerunki Darii Zawiałow, Igo, Mroza oraz Vito Bambino – artystów związanych z trasą Męskie Granie.
15. edycja trasy Męskie Granie zobowiązuje. To dlatego marka Żywiec przygotowała dla fanów projektu szereg niespodzianek, które regularnie ujawnia. Zaczęło się od utworu „Myślę sobie, Ż” – Brodka x Igo, będącego coverem piosenki „Nim stanie się tak, jak gdyby nigdy nic nie było” zespołu VOO VOO. To dodatkowy utwór, opublikowany przed premierą tegorocznego singla promującego Męskie Granie. Teraz nadszedł czas na kolejną wyjątkową współpracę. Tym razem marka połączyła siły z Andrzejem Pągowskim – jednym z najwybitniejszych twórców sztuk graficznych w Polsce, znanym ze swojej charakterystycznej kreski. Dzięki temu, po raz pierwszy w historii marki Żywiec, powstała limitowana kolekcja puszek z wizerunkami artystów związanych z Męskim Graniem – Darią Zawiałow, Igo, Mrozem oraz Vito Bambino. Dodatkowo, Pągowski zaprojektował cztery puszki przedstawiające muzyków.

– Marka Żywiec od lat pełni rolę mecenasa polskiej kultury, czego najlepszym dowodem jest kultowa już trasa Męskie Granie, która w tym roku obchodzi swoje 15-lecie – mówi Ewa Stefanowicz, managerka marki. – Współpracujemy jednak nie tylko z muzykami, ale także designerami czy twórcami sztuk wizualnych oraz graficznych. Cieszymy się, że przy okazji jubileuszu Męskiego Grania mogliśmy zaprosić do współpracy Andrzeja Pągowskiego, którego projekty doskonale wpisują się w kulturotwórczą rolę marki Żywiec. To pozwoli nam być bliżej konsumenta – już nie tylko na evencie, ale i przy sklepowej półce – dodaje Stefanowicz.

Tak o pracy nad projektem mówi Andrzej Pagowski – Pracując nad projektami grafik na puszki, szukałem inspiracji i zastanawiałem się, jakich środków plastycznych użyć, aby efekt był spójny z emocjami, jakie generują koncerty Męskiego Grania. Obok plakatów i innych projektów, jakie wykonuję od lat, jest też sporo murali. I to one właśnie zainspirowały mnie przy tej pracy. Jednak powierzchnia na puszcze jest znacznie mniejsza niż ta na potężnych ścianach bloków. Dlatego zrezygnowałem z wszelkich ozdobników, ale pozostawiłem dynamiczną, odręczną kreskę charakterystyczną dla street artu i przenikające się w niej podstawowe kolory marki, czyli czerwony i niebieski. Po wielu próbach zrezygnowałem też z tła, gdyż na białym ten efekt był znacznie mocniejszy.

Puszki z wizerunkami artystów pojawią się na klasycznym piwie Żywiec i będą dostępne w wybranych sklepach. Autorem koncepcji jest agencja Artegence.



Źródło: Agencja Hope
Fot: mat. prasowe





tagi: Żywiec , Męskie Granie , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,