Komentarz Branżowy

ZM Silesia: Dla nas 2023 rok stał pod znakiem dynamicznego rozwoju, zwiększania udziałów rynkowych oraz ekspansji eksportowej

Wtorek, 23 stycznia 2024
„Mimo że rok 2023 był wymagający zarówno dla konsumentów, jak i producentów, nasza branża rok do roku notuje zwiększenie spożycia mięsa i wędlin, co przy jednoczesnym spadku kategorii tzw. zamienników oznacza, że jako jedna z niewielu w koszyku spożywczym ma absolutnie ugruntowaną pozycję." - mówi Marietta Stefaniak, Wiceprezes Zarządu, ds. Strategii i Rozwoju, Zakłady Mięsne Silesia

Oczywiście rosnąca inflacja spowodowała, że konsument rozważnie podchodził do swoich wydatków i gospodarowania budżetem, w którym produkty spożywcze odgrywają istotną rolę. Przełożyło się to na wzrost udziałów w koszyku produktów, które pozwalają na rozsądne zakupy w przystępnej cenie – takich jak wędliny drobiowe, które oprócz korzystniejszej ceny mają również wiele walorów prozdrowotnych w diecie. Zauważamy także rosnące zainteresowanie produktami o prostej etykiecie, które wskazują na dbałość o zdrowie i dobrą kondycję – to z kolei pokłosie pandemii i silny mega trend całej kategorii."

Dla nas 2023 rok stał pod znakiem dynamicznego rozwoju, zwiększania udziałów rynkowych oraz ekspansji eksportowej. Co ważne, fundamentem tych działań jest nasza strategia oparta na wędlinach drobiowych. Jako dywizja przetwórcza koncernu Cedrob, największego polskiego producenta mięsa białego, jesteśmy przekonani, że zarówno z ekonomicznego, jak i zdrowotnego punktu widzenia to dzisiaj najlepsza oferta dla konsumenta, nie tylko polskiego."


Marietta Stefaniak
Wiceprezes Zarządu
ds. Strategii i Rozwoju
Zakłady Mięsne Silesia



tagi: Zakłady Mięsne Silesia , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,