Wywiady

Trzy pytania do Grzegorza Tomasika, Wiceprezesa Zarządu Reo.pl

Wtorek, 16 stycznia 2024 Autor: Monika Górka, HURT & DETAL Nr 01/215. Styczeń 2024
Trzy pytania do Grzegorza Tomasika, Wiceprezesa Zarządu Reo.pl kieruje Monika Górka.
Jaki jest stan wiedzy i świadomości Polaków na temat zielonej energii?

Poziom wiedzy jest coraz wyższy, ale nadal mamy wiele do zrobienia. Rośnie zainteresowanie działaniami na rzecz środowiska czy premiowaniem marek, które stoją „po zielonej stronie mocy”. Biznes zwraca się ku OZE z kilku przyczyn. Dominują aspekty ekonomiczne i wizerunkowe. O ESG mówi się coraz więcej – działania na rzecz środowiska będą ważnym punktem w dyskusjach o biznesie – również w sektorze FMCG. Zielona energia jest blisko nas, choć nadal wymaga pełniejszego poznania i zrozumienia jak działa. Nadal nie wszyscy wiedzą, jak i gdzie znaleźć oszczędności korzystając z zielonej energii, dlatego edukacja jest tak istotna.

Platforma Reo.pl funkcjonuje już od ponad roku, proszę opowiedzieć o działaniu, zasięgach i odbiorcach. Dla kogo została stworzona platforma i kim są Wasi obecni klienci?

Chcieliśmy uzupełnić lukę na rynku – brakowało transparentnego, online’owego narzędzia zakupu i sprzedaży zielonej energii dla biznesu, dającego 100% gwarancję pochodzenia energii z OZE. Po ponad 1,5 roku mamy prawie 200 klientów z całej Polski z przewagą MŚP. Energię sprzedają i kupują firmy FMCG, branża przemysłowa, chemiczna, meblarska, ale też np. firmy e-commerce. Zielona energia nie ma jednego profilu – jest dla tych, którzy chcą po nią sięgnąć.

Jakie wyzwania stoją przed branżą w Polsce?

Do najważniejszych zaliczam inteligentną integrację OZE z sieciami elektroenergetycznymi, poprzez zastosowanie na szeroką skalę najnowszych technologii w zakresie automatyk systemowych i układów sterowania oraz magazynowania energii. To zapewni optymalne zagospodarowanie energii produkowanej w źródłach już istniejących oraz umożliwi integracje kolejnych. Ważne jest dalsze upraszczanie procedur i tworzenie przyjaznych warunków promujących OZE. Niewiadomą mającą wpływ na cały sektor energetyczny i kształtowanie cen energii jest sytuacja geopolityczna– obserwujemy niespotykaną dotąd dynamikę na rynkach światowych, która jednocześnie podkreśla przewagę zielonej energii, jako nośnika stabilnego (ekonomicznie) i niezależnego.



tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,