Wywiady

Rozmowa z Andrzejem Skapczykiem, Prezesem Zarządu w SERTOP

Poniedziałek, 16 października 2023 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 10/212. Październik 2023
Trzy pytania do Andrzeja Skapczyka, Prezesa Zarządu w Sertop kieruje Monika Książek.
W 2023 roku SERTOP obchodzi jubileusz istnienia na rynku. Czy mógłby Pan przybliżyć historię firmy?

Tak, w tym roku obchodzimy 50-lecie powstania firmy w Tychach. Historia naszego Zakładu sięga już okresu przedwojennego. Wówczas były na rynku dwie topialnie: jedna w Toruniu, a druga w Chorzowie. W 1949 roku topialnia w Chorzowie została upaństwowiona i przeniesiona do budynku przy Centralnej Spółdzielni Mleczarsko-Jajczarskiej. Ponieważ z biegiem lat potencjał Zakładu w Chorzowie stał się niewystarczający, podjęto decyzję o budowie nowoczesnego Zakładu Wytwórczego Serów Topionych w Tychach. W 1973 roku Zakład został oddany do eksploatacji. A w 1991 roku przekształcony w SERTOP sp. z o.o. Obecnie udziałowcami firmy są Okręgowe Spółdzielnie Mleczarskie oraz pracownicy zakładu. Naszym celem jest dostarczenie konsumentom tradycyjnych wyrobów wysokiej jakości, w bogatym asortymencie smakowym, w różnego typu opakowaniach. To czym możemy się pochwalić to doświadczenie oraz współpraca między ludźmi. I to właśnie te elementy wpływają pozytywnie na naszą firmę.

Jaki wyrób zdecydowanie wyróżnia się w ofercie?

Przede wszystkim nasz sztandarowy produkt jakim jest serek topiony Złoty Ementaler. Stosowanie tradycyjnych receptur, wykorzystanie zwyczajowych surowców najwyższej jakości, rygorystyczne przestrzeganie procedur produkcyjnych czyni go wyrobem poszukiwanym na rynku. Najstarsze informacje o tym produkcie datuje się na lata pięćdziesiąte. W naszej branży ogromnie ważną wartością jest zarówno historia, jak i tradycja produkcji. Złoty Ementaler to serek będący od wielu lat w czołówce najpopularniejszych smaków i od wielu lat świetnie wpisujący się w codzienne posiłki Polaków.

Jakich nowości możemy się spodziewać w ofercie SERTOP w najbliższym czasie?

Jeszcze w tym roku, pod koniec października zamierzamy wprowadzić na rynek serek topiony wysokobiałkowy. Prace nad tym wyrobem są już praktycznie na ukończeniu. Będą to dwa smaki serka, zarówno dla osób lubiących ostre, pikantne nuty, jak i te łagodne. Mamy nadzieję, że produkt ten idealnie wpisze się w trend proteinowych produktów oferowanych na rynku i pozwoli na dalszy rozwój naszej marki.



tagi: SERTOP , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,