Nieskategoryzowane

Grupa AMBRA - najlepsze wyniki w historii

Wtorek, 18 maja 2010
W trzech pierwszych kwartałach roku obrotowego 2009/2010 Grupa AMBRA zwiększyła zysk netto do 20,2 mln zł, a zysk operacyjny do 42,9 mln zł, czyli o 58%. To najlepszy wynik po trzech kwartałach w historii Grupy.

„Jesteśmy zadowoleni z poprawy wyników. 20 mln zł zysku dobrze rokuje rownież dla wyniku na koniec roku obrotowego" - podsumowuje wynik trzech pierwszych kwartałów Prezes Grupy AMBRA, Robert Ogór (na zdjęciu).

Zysk netto Grupy AMBRA po trzech kwartałch osiąnął 20,2 mln zł i wzrósł o 38%, natomiast zysk operacyjny wyniosł 42,9 mln zł, co stanowi wzrost o 58%. W trzecim kwartale - najsłbszym dla Grupy ze wzglęu na sezonowość sprzedaży win - udał się zminimalizować występującą sezonowo stratę netto do poziomu 3,1 mln zł.

Na poziomie operacyjnym Grupa AMBRA zakończyła ten kwartał zyskiem w wysokości 0,8 mln zł. Rok temu kwartalna strata netto wyniosła 8,0 mln zł, a strata operacyjna 4,6 mln zł. Na najważniejszym dla Grupy AMBRA rynku polskim sprzedaż w trzecim kwartale wrosła o 9%. Wzrost ten nie zrekompensował w pełni niżzej sprzedaży na rynkach zagranicznych, gdzie w odrożnieniu od Polski nastąpił spadek konsumpcji spowodowany kryzysem gospodarczym. Mimo niekorzystnej sytuacji na rynkach zagranicznych Grupa AMBRA rownież tam poprawiła marżę i zyski koncentrują się na najbardziej rentownych asortymentach i optymalizują koszty.

Głównym motorem poprawy wyników Grupy AMBRA był, podobnie jak w poprzednich kwartałach, dynamiczny wzrost zysku operacyjnego, który osiąnął poziom 42,9 mln zł i wzrósł o 58%. Tak znacząca poprawa wyniku operacyjnego była efektem nie tylko wzrostu przychodów i marż. W trzech pierwszych kwartałach roku 2009/2010 Grupa AMBRA zmniejszyła rownież koszty operacyjne o 7 mln zł.

„W dalszym ciągu optymalizujemy koszty produkcji i administracji. Naszą najwięszą szansę na poprawę wyników w przyszłości widzimy jednak przede wszystkim we wzroście sprzedaży naszych marek - zwłaszcza na najbardziej perspektywicznym rynku wina w Polsce" - podkreśa Prezes Grupy AMBRA, Robert Ogor.

(Maja Święcka)

tagi: Ambra ,