Wywiady

Rozwój zgodnie z trendami

Poniedziałek, 15 maja 2023 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 05/207. Maj 2023
W tym roku marka Grycan oprócz swoich bestsellerowych lodów tradycyjnych i sorbetów proponuje całą gamę nowości. O najlepiej sprzedających się wariantach, roli sorbetów oraz wegańskich propozycjach w ofercie oraz o działaniach prośrodowiskowych opowiada Małgorzata Grycan, współwłaścicielka marki Grycan – Lody od pokoleń.
Tradycyjne lody, znajdujące się na liście Bestsellerów to najlepiej rotujące pozycje. Jednak poza nimi w ofercie macie sorbety, propozycje wegańskie oraz jogurtowe – które z tych linii lodów Grycan cieszą się dużą popularnością?

Oprócz lodów tradycyjnych, które są przygotowywane na bazie śmietanki, do Bestsellerów zaliczają się również Sorbety – z Mango i z Truskawek, które również cieszą się ogromną popularnością wśród konsumentów. Obserwujemy, że oprócz znanych i lubianych wariantów, klienci poszukują nowości – chcą być zaskakiwani smakami lub kompozycjami smaków. Każdego roku nasze nowe propozycje cieszą się dużym zainteresowaniem i jesteśmy przekonani, że tegoroczne nowości również będą hitem. A jest w czym wybierać! W tym sezonie wprowadzamy na rynek Lody Borówkowe z nutą wanilii o wyrazistym smaku z wyczuwalnymi kawałkami owoców oraz Lody Śmietankowe z czekoladą i sosem wiśniowym łączące różne smaki i struktury, dzięki czemu każda porcja lodów jest niczym mini deser lodowy. Oprócz tego linia lodów wegańskich – Grycan Vegan ukaże się w nowej, odświeżonej szacie graficznej. Dodatkowo pojawią się w niej dwie ciekawe nowości – Mango-Kokos oraz nowe Lody Czekoladowe. Obserwujemy także coraz większe zainteresowanie sorbetami, dlatego wprowadzamy wyjątkowy, autorski Sorbet Malina Banan Pomarańcza, który jest prawdziwym unikatem na rynku lodów.

A jeśli mowa o sorbetach i tegorocznych nowościach – proszę o nich opowiedzieć.Czy połączenie różnych owoców to smak, na który czekają konsumenci tego lata?

Pośród wielu nowości, które wprowadzamy w tym roku, Sorbet Malina Banan Pomarańcza jest prawdziwym unikatem, dlatego jesteśmy pewni, że spotka się z dużym zainteresowaniem ze strony konsumentów. Stanowi idealnie wyważoną kompozycję trzech różnych owoców. Jest intensywny i bardzo orzeźwiający, a bestsellerowa malina idealnie komponuje się z egzotyczną nutą banana i pomarańczy. Sorbet ma soczysty, bardzo apetyczny kolor i unikalną, gładką konsystencję, która łączy doznania z jedzenia sorbetów i lodów tradycyjnych. Produkt nie zawiera laktozy, jest bezglutenowy i wegański.

Czy poza wyjątkowym owocowym orzeźwieniem sorbety oferują coś więcej?

Dla nas kwestią absolutnie priorytetową jest doskonały smak i wysoka jakość produktów. Dlatego owoce używane do produkcji naszych sorbetów są zbierane wtedy, kiedy są najlepsze i najbardziej dojrzałe, pozyskujemy je wyłącznie od sprawdzonych dostawców. Dzięki temu nasze sorbety są intensywnie owocowe i orzeźwiające. Ich celem jest przede wszystkim sprawianie przyjemności i dawanie ochłody w ciepłe dni.

Czy w kategorii lodów produkty nie zawierające laktozy czy wegańskie cieszą się zainteresowaniem wśród konsumentów? Czy w tym segmencie rynku widzicie potencjał?

Widzimy potencjał w rozwoju segmentu lodów wegańskich oraz sorbetów. Konsumenci coraz częściej szukają alternatyw dla lodów produkowanych na bazie śmietanki kremówki – czasem z powodów związanych z dietą, czasem z przekonaniami, ale bardzo często także dlatego, że lubią nowinki, chcą próbować nowych, ciekawych produktów.

Mając to na uwadze, w naszej ofercie mamy bogaty wybór sorbetów z owoców z certyfikatem Vegan, a także linię lodów wegańskich. Teraz, idąc z duchem czasu, postanowiliśmy odświeżyć linię Grycan Vegan, zarówno pod kątem identyfikacji wizualnej (mamy teraz nowe, jeszcze bardziej apetyczne opakowania), jak i oferowanych smaków. Do linii dołączyliśmy uwielbiane przez Gości lodziarnio-kawiarni wegańskie Lody Mango-Kokos oraz Czekoladowe, które są zupełnie nową, jeszcze lepszą wersją nawiązującą do naszych Bestsellerowych Lodów Czekoladowych z linii tradycyjnej.

Jakie działania w zakresie zrównoważonego rozwoju prowadzi Grycan? Czy planujecie jakieś zmiany dotyczące opakowań i tego, by były bardziej przyjazne dla środowiska?

Tego rodzaju działania prowadzimy już od wielu lat i to na różnych poziomach – od pozyskiwania surowców, aż do serwisu w naszych lokalach.

Dbamy o to, aby składniki, takie jak: śmietanka kremówka, żółtka jaj i rodzime owoce – truskawki, jabłka czy gruszki zamawiać od lokalnych dostawców. Współpracujemy z zaufanymi mleczarniami i plantatorami z bliskich okolic. Dzięki temu wspieramy polskich producentów, a także ograniczamy emisję CO2 w transporcie. Dodatkowo prowadzimy działania zmierzające do całkowitej rezygnacji z jaj z chowu klatkowego w naszej firmie.

Odpowiedzialnie wybieramy również opakowania do naszych produktów zgodnie z zasadą 3R (reduce, recycle, reuse). Opakowania naszych lodów podlegają recyklingowi i nadają się do ponownego użycia w domu. W lodziarnio-kawiarniach całkowicie zrezygnowaliśmy z jednorazowego i nienadającego się do recyklingu plastiku.

Dzięki ręcznej obróbce owoców i bakalii w naszej fabryce, unikamy marnowania żywności. Od wielu lat współpracujemy również z aplikacją Too Good To Go, dzięki której można kupić paczki niespodzianki z naszymi pełnowartościowymi produktami, których termin przydatności do spożycia dobiega końca. W ten sposób włączamy się w niezwykle istotną ideę – less waste.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek



tagi: Grycan – Lody od pokoleń , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,