Wywiady

Wywiad z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska

Piątek, 14 kwietnia 2023 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 04/206. Kwieceń 2023
Polacy uwielbiają posiłki na świeżym powietrzu – grille, pikniki, biwaki to już narodowa tradycja. Niezależnie od tego czy wykorzystamy klasyczny grill czy jego elektryczną wersję – Hochland proponuje całą gamę produktów na sezon grillowo-sałatkowy, które idealnie wpasowują się w oczekiwania konsumentów. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Polacy uwielbiają grillowanie?

Zdecydowanie tak, to jedna z najchętniej wybieranych form spędzania czasu wolnego w okresie wiosenno-letnim. Eksperci wskazują, że prawie 70% osób w Polsce grilluje w tym czasie. To także strategicznie ważny okres dla serów sałatkowych. Ich sprzedaż w tym czasie generuje ponad 50% rocznego obrotu. Hochland proponuje całą gamę produktów na sezon grillowo-sałatkowy, które idealnie wpasowują się w oczekiwania konsumentów.

Które sery z oferty Hochland polecacie na sezon pod chmurką?

Proponujemy sery typu greckiego. Do wyboru jest klasyczna wersja w bloczku (wariant tradycyjny, z ziołami i lekki) lub kostkach (bez oleju), a także ser w gotowej zalewie oleju z oliwkami i papryką lub wersji smakowej z ziołami. Wystarczy dodać sałatę lub inne ulubione warzywa i pyszne danie w śródziemnomorskim klimacie gotowe. To wygoda i doskonały smak w jednym. W kreowaniu nowych smaków sałatek nie ma żadnych ograniczeń, a liczą się wyłącznie dobre inspiracje i kulinarna wyobraźnia. Dzięki nim i serowym akcentom w greckim stylu można stworzyć autorskie, najpyszniejsze sałatki!

Co jeszcze idealnie sprawdzi się w grillowym menu?

Sery Hochland na grilla! Rozpływający się w ustach naturalny camembert to doskonała przekąska w letnim, śródziemnomorskim klimacie. Z kolei medaliony skrywające wspaniale topiący się ser, będą idealne dla wszystkich fanów intensywnego i bogatego smaku. W wersji na ciepło, z cienką skórką i cudownie miękkim wnętrzem. Można je serwować samodzielne jako sycące danie lub dodatek do sałatek czy mięs. Mogą okazać się niezastąpione, gdy tylko będziemy mieć ochotę na bogatą w smaku, niebanalną przekąskę. Medaliony serowe dostępne są także w wersji z pomidorami i bazylią.

Gdzie można znaleźć Państwa produkty dedykowane na sezon grillowy i piknikowy?

Zarówno w wielkoformatowych placówkach handlowych, jak i w mniejszych sklepach osiedlowych. Punkty sprzedaży detalicznej powinny być zainteresowane zapewnieniem ciągłej dostępności tej grupy asortymentowej i regularnym uzupełnianiem ewentualnych braków.

Które z nich są bestsellerami?

Właściwie to trudno powiedzieć, stawiamy przede wszystkim na pyszny smak, ale pamiętamy też o dodatkowych benefitach i wprowadzamy innowacje dotyczące produktów, składu i opakowań. Nasze działania skupiają się na realizowaniu potrzeb konsumenta. Receptą na jego lojalność jest kompilacja kilku elementów, na które składają się: dostępność fizyczna – budowanie optymalnej dystrybucji, dostępność mentalna – budowanie więzi emocjonalnej, preferowany produkt w kategorii oraz konsekwencja w działaniu.

Półka z serami w sklepie – jak powinna wyglądać?

Robimy wszystko co w naszej mocy, aby dostępność naszych serów była maksymalna. Kluczem do sukcesu jest działanie na wielu płaszczyznach, ale budowa dobrej ekspozycji z możliwie pełnym asortymentem serów to podstawa.

Czy sezon grillowy 2023 będzie różnił się od poprzednich?

Zdecydowanie tak, bo zbliżający się sezon to powrót do normalności. W pandemii konsumenci byli zmuszeni do radykalnej zmiany zachowań zakupowych. Ograniczenie opuszczania domu stało się wyzwaniem, z którym trzeba było się mierzyć na dłużej przez kolejne tygodnie. Nikt nie wiedział, jak będą wyglądały wakacje. To w końcu zmieniło się dla większości z nas i zaczynamy wracać do wcześniejszych zwyczajów. Dlatego przygotowaliśmy naszą ofertę z myślą o wszystkich tych, którzy oczekują inspiracji i pomocy w odpowiedzi na pytania: jak przygotowywać posiłki, jak gotować, by maksymalnie wykorzystać zapasy i niczego nie marnować. Cały czas szczególnie mocno wspieramy ideę „zero waste”, gotowania bez resztek. Wszyscy chętni mogą zyskać dostęp do prostych poradników, które pozwalają uniknąć marnowania żywności. Na naszych stronach internetowych dostępne są proste poradniki, przepisy, sposoby na przyrządzanie posiłków. Pojawiają się one także w mediach społecznościowych, w postaci form video, zdjęć, inspiracji. Wkrótce startuje też nasza kampania promocyjna. Aktywność obejmuje digital, social media, TikTok, Fb, Instagram, będą także influencerzy, będzie bardzo ciekawie i będzie się sporo działo!

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek



tagi: Hochland Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,