Technologia

InPost osiąga kolejny kamień milowy w rozwoju na brytyjskim rynku

Wtorek, 14 marca 2023
InPost kontynuuje szybki rozwój w Wielkiej Brytanii stawiając urządzenie Paczkomat® InPost numer 5000 – podkreśla to szybki wzrost zapotrzebowania brytyjskich konsumentów na dostawy OOH. Jak pokazują wspólnie przeprowadzone badania z brytyjskim przedstawicielem sieci sklepów Lidl, dostępność maszyn Paczkomat® InPost pozytywnie wpływa na zwiększenie liczby klientów w brytyjskich placówkach dyskontu.
InPost, lider rozwiązań logistycznych dla e-commerce skutecznie kontynuuje swoją europejską ekspansję. W połowie marca b.r. firma oficjalnie potwierdziła montaż 5000 urządzenia Paczkomat® w Wielkiej Brytanii – w ten sposób rynek ten stał się drugim po Polsce krajem z największą liczbą automatów paczkowych InPost. Oznacza to, że konsumenci mogą nadawać i odbierać swoje przesyłki z pomocą około 290 tys. skrytek. Już teraz niemal połowa mieszkańców Londynu, Birmingham i Manchesteru mieszka w promieniu siedmiu minut spacerem od najbliższego urządzenia Paczkomat®.

Rosnąca dostępność maszyn Paczkomat® wynika ze znacznego wzrostu wolumenu obsługiwanych przez InPost przesyłek – w IV kwartale ub.r. zapotrzebowanie na usługi Grupy InPost na rynku brytyjskim wzrosło do takiego poziomu, że firma zdecydowała się na ograniczenie dostępności swoich usług z powodu obaw o przepustowość partnera logistycznego. Uwidacznia to szybki wzrost popytu konsumentów na usługi dostaw poza domem, tzw. dostawy OOH (out of home) na rynku brytyjskim.

– Jesteśmy niezwykle dumni z zainstalowania naszego 5 000-ego urządzenia Paczkomat InPost®. Jest to przełomowy moment nie tylko w rozwoju InPost w Wielkiej Brytanii, ale także w całej Europie. Jest to również ważny krok na drodze do zmiany przyzwyczajeń i sposobu myślenia Brytyjczyków w zakresie wyboru formy dostawy. Wygodne i bezproblemowe korzystanie z naszych urządzeń oraz możliwości odbioru i nadania paczki o dowolnej porze, jak również fakt, że dostawa przez Paczkomat® jest najbardziej ekologicznym sposobem dostawy sprawia, że Brytyjczycy, tak jak Polacy, darzą nasze usługi coraz większą sympatią. Nie bez znaczenia dla ich rosnącej popularności ma również lokalizacja naszych maszyn – można je bowiem znaleźć w miejscach, takich jak stacje kolejowe, benzynowe i supermarkety, co dodatkowo zwiększa wygodę z ich korzystania. Niezależnie od tego, czy klienci dojeżdżają do pracy, wybierają się na kolację z przyjaciółmi, czy też wracają z siłowni, mogą odebrać swoją paczkę w czasie i miejscu, które im odpowiada. – mówi Michael Rouse, dyrektor generalny InPost International i dodaje: W czasach, gdy natężenie ruchu na brytyjskich ulicach wciąż się zwiększa, urządzenia Paczkomat® odgrywają istotną rolę we wspieraniu lokalnych firm poprzez zachęcanie nowych klientów do odwiedzania lokalnych sklepów, w których umiejscowione są właśnie urządzenia InPost. Potwierdzają to ostatnie badania przeprowadzone we współpracy z Lidlem, które wykazały, że 54% użytkowników naszych maszyn dokonało zakupu w sklepie, a prawie połowa z nich potwierdziła, że skorzystanie z urządzenia Paczkomat® było głównym pretekstem do zrobienia zakupów.

Zbudowanie sieci urządzeń Paczkomat® InPost oraz zwiększenie zainteresowania usługą w Wielkiej Brytanii zostało oparte między innymi o partnerstwa z kluczowymi graczami z sektora transportu publicznego czy retailu. Tylko w ostanim czasie InPost nawiązał współprace z głównym operatorem transportu publicznego w Manchesterze, a także siecią supermarketów Morrisons, platformą Vinted i siecią księgarni WHSmith.



Źródło: InPost


tagi: InPost , logistyka , transport , dostawy , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,