Znacząca część wyników Grupy wygenerwana została przez Biedronkę, która zamknęła pierwszy kwartał 2010 roku wzrostem sprzedaży o 21,2% w zł i o 36,7% w euro. Ten wzrost sprzedaży spowodowany był głównie wzrostem sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz konsekwentnym rozwojem sieci, który odzwierciedla otwarcie 42 nowych sklepów.
Sprzedaż porównywalna utrzymała swoje energiczne wyniki przedstawione już w ostatnim kwartale 2009 roku, wzrastając o 13,3% (o 15,9% w kategoriach żywnościowych), w pierwszych trzech miesiącach 2010 roku. Biorąc pod uwagę wszystkie działania JM w pierwszym kwartale roku, wyniki działalności głównych formatów Grupy były rezultatem postawionego priorytetu, aby osiągnąć wzrost udziału w rynku poprzez przewyższający parametrami wzrost sprzedaży porównywalnej, w oparciu o silne propozycje handlowe.
Tym samym Grupa potwierdza swoje oczekiwania stałego rozwoju sprzedaży, jak również dochodów w 2010 roku. Był to kwartał nadzwyczajnego wzrostu, który doprowadził sprzedaż porównywanlną Grupy do wzrostu o 9,7%, dzięki dużej wydajności, w oparciu o tę samą bazę placówek, przez Pingo Doce (+9,7%), Biedronkę (+13,3%) i Recheio (+2,2%).
Wszystkie formaty Grupy nadal czerpią korzyści z jasno określonej strategii, która sprawia, że stanowią konkurencję cenową, posiadają asortyment całkowicie zorientowany na klienta, stałe zróżnicowanie oraz silną świadomość rynku.
(maj)
tagi: Biedronka ,
ZPPM podsumowuje osiągnięcia dla rolnictwa i sektora...
Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego...
W maju br. liczba wizyt wzrosła rok do roku w każdym badanym...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...
Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy...