Strategia rozwoju firmy zakłada, że drogerie Rossmann powinny być blisko klienta, dlatego coraz więcej z nich pojawia się właśnie w mniejszych miejscowościach. Rossmann otwiera nowe sklepy nawet w małych 10-tysięcznych miastach, jak i wielkich aglomeracjach - wszędzie tam, gdzie siła nabywcza ludności, lokalizacja i wielkość sklepu dają pewność, że będzie to rentowna drogeria. Dlatego też Rossmann planuje na przykład otwarcie kolejnego sklepu w odnowionym pasażu przy Al. Jana Pawła II w Warszawie. „Jesteśmy zadowoleni z tempa rozwoju. W 2010 zanotowaliśmy ponad 20-proc. wzrost obrotów" - podkreśla Marek Maruszak, Prezes Zarządu Rossmann.
W 2009 roku Rossmann otworzył 82 placówki, w tym planuje otwarcie ponad 100. Marek Maruszak o planach rynkowych firmy Rossmann na 2010 rok: „Przyglądamy się rynkowi i dostrzegamy dwa istotne trendy - coraz większą wrażliwość na cenę oraz poszukiwanie nowych produktów. Dlatego w tym roku postaramy się o niskie ceny i będziemy kontynuować akcje promocyjne. Zauważyliśmy, że nasze klientki są coraz bardziej wymagające, dlatego w tym roku pojawi się w naszych sklepach aż 6 tys. nowości. Odświeżymy też i zmienimy formułę naszego pisma dla konsumentów Skarb."
Rossmann otwiera średnio 2 drogerie tygodniowo. Większość z nich znajduje się przy ruchliwych miejskich ulicach. W listopadzie Rossmann planuje otwarcie drogerii nr 500. Do końca 2010 roku firma zamierza zatrudnić 1 600 nowych pracowników.
Rossmann w liczbach:
Od 17 lat w Polsce
Lider, z 13-proc. udziałem w rynku dystrybucji kosmetyków
450 sklepów samoobsługowych w ponad 220 miastach
7 000 pracowników
Ponad 360 000 klientów każdego dnia
140 mln na inwestycje w 2010 roku
„Skarb" to pismo o charakterze poradnikowym, miesięcznik o nakładzie 400 000 egzemplarzy. Ukazuje się już 5 lat. Jest rozdawany bezpłatnie w drogeriach Rossmann.
(Maja Święcka)
tagi: Rossmann ,
Bartosz Olejarski został powołany na stanowisko Dyrektora...
W maju br. ceny w sklepach spożywczych wzrosły średnio rok...
ZPPM podsumowuje osiągnięcia dla rolnictwa i sektora...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...
Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy...