Technologia

Auchan Retail Polska wdraża elektroniczne etykiety cenowe

Wtorek, 29 listopada 2022
Auchan Retail Polska kontynuuje proces digitalizacji sieci i wdraża elektroniczny system etykiet cenowych (ESL) pozwalający na automatyzację zmian cen produktów na półkach sklepowych w czasie rzeczywistym. Optymalizacja tego procesu ma na celu zapewnienie klientom zawsze aktualnej informacji o produkcie i jego cenie jak również optymalizację kosztów związanych z wymianą etykiet w tradycyjny sposób. Testy systemu ruszyły z początkiem listopada w supermarkecie Auchan w Katowicach przy ul. Ligonia. Technologicznym partnerem projektu jest firma Hanshow.
Elektroniczny system etykiet cenowych (ESL) pozwala na zapewnienie bardzo wysokiej jakości informacji kierowanych przez sklep do jego klientów Każda z etykiet połączona jest poprzez Wi-Fi z systemem zarządzania towarami Auchan, dzięki czemu wszystkie zmiany wprowadzane są w sposób automatyczny, praktycznie w czasie rzeczywistym. Umożliwia to np. łatwe zarządzanie promocjami w ciągu dnia i w określonych godzinach. System pozwala na zmianę nawet do 10 tys. cen w ciągu zaledwie godziny, w znaczący sposób optymalizując cały proces - eliminowane są koszty związane z wymianą etykiet papierowych, sprawdzaniem cen na półkach i usuwaniem błędów w cenach. Weryfikacja poprawności działania systemu zajmuje pracownikowi kontrolującemu określony obszar cen około 30 minut dziennie.  

Wprowadzenie elektronicznych etykiet cenowych w pierwszym z naszych sklepów spotkało się z bardzo dobrym odbiorem zarówno po stronie jego pracowników, jak i klientów. Ci pierwsi doceniają zwłaszcza znaczącą oszczędność czasu, który teraz mogą poświęcić na inne działania operacyjne w sklepie. Z kolei dla klientów liczy się gwarancja rzetelnej i aktualnej informacji, a to przekłada się na wzrost ich satysfakcji z dokonywanych zakupów. Elektroniczne cenówki to również wyraz naszej troski o środowisko naturalne, z uwagi na mniejsze zużycie energii i papieru, dlatego tym bardziej cieszy nas, że już wkrótce wprowadzimy ten system w kolejnych sklepach naszej sieci – liczymy, że spotka się z równie dobrym przyjęciem. – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Klienta, Marki i digitalizacji w Auchan Retail Polska.

System elektronicznych etykiet cenowych wdrażany jest jako projekt pilotażowy – w następnej kolejności pojawi się w hipermarkecie Auchan Katowice 3 Stawy oraz w supermarkecie Auchan przy ul. Sokołowskiej w Warszawie. Po zakończeniu fazy pilotażowej zostanie określony konkretny plan wdrożenia systemu w pozostałych lokalizacjach sieci Auchan.



Źródło: Auchan Retail Polska
Fot: mat. prasowe



tagi: Auchan Retail Polska , elektroniczne etykiety cenowe , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,