Wywiady

Stokrotka stawia na rozwój

Wtorek, 13 września 2022 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 09/199. Wrzesień 2022
„Dziś jesteśmy jedną z czołowych sieci sklepów w kraju” – o działaniach, dzięki którym sieć wzmacnia swoją pozycję opowiada Mirosław Wawryszczuk, Członek Zarządu, Dyrektor sprzedaży i marketingu Stokrotki.
Jak przebiega realizacja strategii budowania pozycji na rynku?

Liczba otwieranych przez nas sklepów w ostatnich latach pokazuje bardzo dynamiczne tempo rozwoju Stokrotki. Dzisiaj jesteśmy jedną z czołowych sieci w kraju. Ważne jest dla nas konsekwentne zwiększanie liczby placówek w całej Polsce i utrzymanie szybkiego tempa wzrostu. Jednocześnie niezmiennie stawiamy na elementy, dzięki którym możemy się rozwijać – bogaty asortyment, doskonałą jakość, świetne promocje oraz bliskość naszych sklepów i wygodę zakupów.

Na jakim obecnie etapie są fuzje i przejęcia sieci? Ile placówek dołączy do Was jeszcze w tym roku?

Stokrotka podpisała umowę przejęcia 14 sklepów spożywczych, działających w województwie mazowieckim. Transakcja ma zostać zrealizowana do końca 2022 roku z zastrzeżeniem spełnienia warunków określonych w umowie. Co roku otwieramy mniej więcej 100 nowych placówek w całej Polsce. W tym roku planujemy, że będzie ich około 150. Na pewno już niedługo będziemy więc otwierać nasz 900. sklep i zbliżymy się do powstania 1 000. Stokrotki.

Jakie rozwiązania wprowadzacie w sklepach stacjonarnych?

Chcemy być jak najbliżej naszych klientów i odpowiadać na ich zmieniające się potrzeby. Dlatego pracujemy obecnie nad wieloma udogodnieniami. Stawiamy m.in. na rozwój produktów marki własnej, łączącej dwa ważne dla nas elementy – wysoką jakość i atrakcyjną cenę.

W tym roku uruchomiliście aplikację mobilną Nasza Stokrotka. Jakie daje możliwości? Czy klienci sklepów chętnie z niej korzystają?

Aplikacja Nasza Stokrotka daje wiele możliwości korzystania z tańszych zakupów. Można w niej znaleźć produkty objęte specjalnymi cotygodniowymi ofertami promocyjnymi i kupony jednorazowe pozwalające na tańszy zakup wybranych artykułów. Dzięki naszemu rozwiązaniu można też uczestniczyć w korzystnym programie lojalnościowym opartym na zbieraniu płatków za dokonywane zakupy. Zebrane płatki umożliwiają zakup produktów w wyjątkowo niskich cenach – nawet za 1 grosz. Cieszymy się, że rozwiązanie Stokrotki podoba się klientom, o czym świadczą wysokie oceny aplikacji w Google Play i App Store oraz stale rosnąca liczba użytkowników.

Uruchomienie w Lublinie pierwszego magazynu dedykowanego zakupom online jest kolejnym ważnym krokiem w rozwoju działalności. Jak działa magazyn? Czy planowane są kolejne dark store’y?

Systematycznie rozwijamy nasz sklep internetowy i wprowadzamy w nim nowe rozwiązania. W tym roku otworzyliśmy w Lublinie pierwszy magazyn dedykowany zamówieniom online. Dzięki temu zakupy zrobione w tym mieście i okolicznych miejscowościach są kompletowane w nowym magazynie i dostarczane z niego przez dedykowanych kurierów do wybranego przez klienta miejsca. Sprawia to, że są one realizowane jeszcze szybciej i wygodniej. Magazyn wygląda bardzo podobnie do stacjonarnego sklepu. Różnica polega na tym, że zakupy dla klientów kompletowane są przez naszych pracowników. W nowym magazynie zadbaliśmy o możliwość szerokiego i różnorodnego wyboru artykułów – tak jak w sklepie stacjonarnym. Dlatego w ofercie znajdują się m.in. świeże produkty z lady czy produkty mrożone. Dzięki temu zapewniamy klientom możliwość zrobienia kompleksowych i dużych zakupów.

Obecnie koncentrujemy się na docieraniu do coraz szerszego grona klientów z ofertą naszego sklepu internetowego. Działa on zarówno w modelu click&collect, pozwalającym na odbiór zakupów przez klienta w sklepie stacjonarnym, jak i w opcji z dostawą realizowaną przez kuriera. Dzisiaj dostarczamy w ten sposób zakupy do klientów już w kilkudziesięciu miejscowościach w Polsce, a w planach mamy uruchamianie kolejnych lokalizacji.

Aplikacja mobilna, sklep internetowy, pierwszy dark store – jakie będą kolejne kroki w rozwoju sieci?

Ważny jest dla nas dalszy rozwój każdego z tych projektów. Dlatego pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami naszej aplikacji czy zwiększaniem zasięgu sklepu internetowego. Jednocześnie zajmujemy się także kolejnymi projektami, pozwalającymi nam być jak najbliżej naszych klientów.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek




tagi: Stokrotka , rozwój , inwestycje , innowacje , sieć , handlowa , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument ,