P.H. „Ama" jest już trzecią firmą, którą Delko przejmuje od giełdowego debiutu we wrześniu ubiegłego roku.
"W ciągu najbliższych kilku lat chcemy by udział Delko S.A. w rynku dystrybucji kosmetyczno - chemicznej osiągnął poziom około 30%. Działania w zakresie konsolidacji branży rozpoczęliśmy już w ubiegłym roku, w tym zamierzamy je zintensyfikować. Przejęcie spółki „Ama", która posiada znaczący udział w rynku dystrybucji kosmetyczno-chemicznej w województwie mazowieckim, zdecydowanie wzmocni pozycję Delko S.A. na terenie woj. mazowieckiego, a jednocześnie zwiększy potencjał Grupy w skali kraju. Oczekujemy też znaczącego efektu synergii po dokonaniu tej transakcji" - mówi Dariusz Kawecki, Prezes Zarządu Delko S.A.
Zarząd Delko S.A. szacuje, że przejęcie „Ama" S.A. zwiększy przychody Grupy w skali roku o około 31,0 mln zł, Ebitda o nie mniej niż 1,7 mln zł, zysk brutto o nie mniej niż 1,2 mln zł.
W 2009 roku przychody P.H. „Ama" wyniosły ponad 50 mln zł (w 2008 r. ponad 49,5 mln zł), Ebitda 1,7 mln zł (w 2008 r. ponad 1,6 mln zł), zysk brutto blisko 1,28 mln zł (w 2009 r. około 1,9 mln zł). Zarząd „Ama" S.A. prognozuje na 2010 rok dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
Przedsiębiorstwo Handlowe „AMA" S.A. to czołowy, działający od 20 lat, dystrybutor kosmetyków, chemii gospodarczej, artykułów higienicznych i drogeryjnych w województwie mazowieckim. Firma współpracuje z największymi producentami chemii gospodarczej i kosmetyków, oferując najszerszy asortyment produktów z tej branży w skali województwa. Oferta Spółki obejmuje około 7000 pozycji asortymentowych. Spółka „Ama" obsługuje blisko 1000 dużych i małych sklepów na całym Mazowszu, w tym m.in. Spółdzielnie „Społem" oraz Mokpol zrzeszone w Mazowieckiej Agencji Handlowej, Hale Banacha, Hala Wola, sieć marketów Marc-Pol, sieć TOP-Market, Sieć FJ, Nasze Sklepy, Sklepy dla Ciebie, Lewiatan oraz „Drogerie Blue" na terenie Warszawy. „Ama" S.A. prowadzi nowoczesny wielopoziomowy magazyn o powierzchni 3 400 mkw.
Przejęcie zostanie zrealizowane po przeprowadzeniu wszystkich audytów i uzyskaniu zgody Prezesa UOKiK.
(Aleksandra Syrtów)
tagi: Delko ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...