W 1996 roku, osiągnąwszy pozycję lidera na rynku oraz wspierając się kilkuletnim doświadczeniem w dystrybucji kosmetyków, Polbita pozyskała nowego inwestora - irlandzki holding IWP International i podjęła działania zmierzające do utworzenia ogólnopolskiej sieci dystrybucyjnej opartej na centrach regionalnych realizujących wspólną, jednolitą politykę handlową. W efekcie, otwarcie pierwszego własnego sklepu Drogerie Natura miało miejsce w 1997 roku, natomiast pierwszy sklep franczyzowy został uruchomiony rok później.
Sprawne dysponowanie zasobami dynamicznie rozwijającej się sieci umożliwiło otwarcie nowoczesnego Centrum Dystrybucyjnego w Błoniu pod Warszawą. Scentralizowany system zarządzania usprawnił obsługę logistyczną sieci; dzięki kontroli zapasów każdej z grup asortymentowych, monitorowaniu sprzedaży oraz raportowaniu wyników do Centrum Dystrybucyjnego w czasie rzeczywistym, osiągnięto optymalizację struktury zapasów w punktach sprzedaży, zmniejszenie zapasu nierotującego, a w konsekwencji efektywny obrót towarów.
Powołanie nowego Zarządu spółki Polbita w 2002 roku przyniosło zmianę strategii rozwoju firmy. Konsekwencją rozpoczętych w 2003 roku działań restrukturyzacyjnych było zaprzestanie w kwietniu 2006 działalności hurtowej, a skoncentrowanie się na rynku detalicznym i rozbudowie sieci Drogerie Natura. Drogerie zlokalizowane są zarówno w mniejszych miejscowościach (pow. 20 tys. mieszkańców), jak i w dużych aglomeracjach. Sieć zatrudnia ponad 1 200 pracowników, z czego ponad 300 kobiet pracuje na stanowisku konsultantki, przygotowanej w zakresie kosmetologii, podstaw dermatologii oraz wizażu do udzielania indywidualnych porad klientom.
Milowe kroki w rozwoju sieci:
- 1990 - początek działalności firmy Polbita - twórcy pomysłu i organizatora sieci Drogerie Natura
- początek lat 90 - osiągnięcie pozycji największego w Polsce dystrybutora w branży kosmetycznej
- połowa lat 90 - największy w kraju partner handlowy wiodących międzynarodowych i lokalnych producentów kosmetycznych - wprowadzenie na rynek polski światowych brandów kosmetycznych takich jak: L'Oreal, Palmolive, Wella, Gillette i innych
- 1997 - pierwsza Drogeria Natura (Warszawa, ul. Krasnobrodzka)
- koniec lat 90 - doskonalenie formuły sieci i budowanie jej świadomości wśród polskich klientów
- 2003 - wprowadzenie do oferty pierwszych marek własnych - spektakularny sukces marki Sensique
- 2006 - nowa strategia sieci - sklepy przyjazne klientom
wzbogacenie asortymentu (rozbudowa sekcji pielęgnacji twarzy i kosmetyków do makijażu, SPA)porady kosmetyczne (dermokonsultacje) i wizażowe dostępne w każdym sklepie siecinowy design sklepów
- 2007/2008 - zmiana wizerunku sieci - nowe logo i wystrój sklepów
- 2009 - wprowadzenie do oferty nowej marki kosmetyków do makijażu My Secret
(Maja Święcka)
tagi: Drogerie Natura ,
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Naczelny Sąd Administracyjny wydał wyrok potwierdzający...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...