Nieskategoryzowane

Rekordowy rok Grupy Muszkieterów w Polsce

Piątek, 19 marca 2010
W 2009 roku Grupa Muszkieterów, do której należy sieć sklepów spożywczych Intermarché i typu „dom i ogród" Bricomarché osiągnęła w Polsce rekordowy obrót  równy 3,2 mld złotych, odnotowując tym samym 14% wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Ubiegły rok był także wyjątkowy pod względem przyrostu liczby sklepów. Sieć powiększyła się o 27 nowych punktów sprzedaży, co stanowi największy przyrost spośród wszystkich krajów europejskich, w których Muszkieterowie prowadzą działalność.

Obecnie Polska ze 145 sklepami działającymi pod szyldem Intermarché i 70 Bricomarché jest trzecim rynkiem dla Grupy Muszkieterów pod względem wielkości sieci, zaraz po Francji i Portugalii. W Polsce Grupa Muszkieterów utrzymuje się w pierwszej dziesiątce największych sieci handlowych. Aby obsłużyć rosnącą liczbę supermarketów Grupa otworzyła w 2009 r. w Mysłowicach, drugie po Poznaniu centrum logistyczne. Dalszym rozwojem obu sieci i powstających przy nich stacji benzynowych Muszkieterów pokieruje nowo mianowany Prezes  Grupy - Marek Feruga .

Na rekordowe wyniki Grupy zapracowały obie marki Muszkieterów obecne na polskim rynku - sieć sklepów spożywczych Intermarché zamknęła 2009 rok z wynikiem 2,61 mld złotych obrotu, co stanowi 11% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym natomiast jej udziały w rynku supermarketów przekroczyły 15%.  Jeżeli wziąć pod uwagę współczynnik mierzony na stałej liczbie sklepów to obrót Intermarche wzrósł o 4% podczas gdy segment supermarketów odnotował spadek na poziomie - 6,5%. Liczba sklepów pod tym szyldem powiększyła się o 13 nowych punktów sprzedaży.

Sieć Bricomarché, oferująca produkty z segmentu „dom i ogród" osiągnęła 26% wzrost obrotów w stosunku do poprzedniego roku, tj. 662 mln złotych. Ponadto  odnotowała  rekordową ekspansję, w 2009 r. przybyło aż 14 nowych sklepów pod tym szyldem. W dziesięciolecie istnienia na polskim rynku sieci Bricomarché, szyld może się pochwalić liczbą  70 sklepów, co czyni z niego lidera na rynku w segmencie sklepów z asortymentem dla domu i ogrodu.

Polska ma znaczący, 25% udział w rozwoju Grupy na rynkach europejskich, gdzie obroty poza Francją w 2009 r. wyniosły 3,6 miliarda euro. Obroty globalne całej Grupy wraz z zakładami produkcyjnymi we Francji oraz sprzedażą paliw wyniosły w ubiegłym roku 34 miliardy euro i mimo trudnych warunków rynkowych utrzymały się na porównywalnym poziomie w stosunku do poprzedniego roku.

Od lutego br. na czele Grupy Muszkieterów w Polsce stanął Marek Feruga, który objął stanowisko prezesa. Tym samym po raz pierwszy w historii Muszkieterów w Polsce decyzje podejmować będzie polski zarząd. Wraz ze zmianą w składzie zarządu przyszedł czas na zmiany strategiczne, które nastąpią w 2010 roku. Pierwszą z nich jest zmiana identyfikacji wizualnej firmy, obejmująca logotypy Intermarché i Bricomarché (projekt potrwa do 2012 r.), drugą - nowa koncepcja sklepów. W przypadku sieci Intermarché powstaną sklepy Intermarché Super o powierzchni powyżej 750 mkw. oraz sklepy Intermarché Contact o powierzchni do 749 mkw. Sieć sklepów Bricomarché wprowadzi do swojej oferty kolejne produkty marki własnej, które obejmą zmotoryzowany sprzęt ogrodowy, a stopniowo także segment narzędzi ogrodniczych.

Nowy Prezes zapowiada dalszy rozwój Grupy Muszkieterów. „Jesteśmy już dojrzałym rynkiem  w strukturach Grupy. Polscy Muszkieterowie mają odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje by kontynuować dalszą ekspansję samodzielnie . W 2010 roku planujemy otwarcie 27 nowych sklepów Intermarché, 17 Bricomarché oraz dalszy rozwój własnej sieci stacji benzynowych przy supermarketach, a do 2012 roku zamierzamy podwoić liczbę sklepów obu sieci. W dalszej perspektywie planujemy stworzenie sieci 800 sklepów Intermarché i 400 Bricomarché, przy czym zgodnie z przyjętą koncepcją wybieramy pod nowe inwestycje miasta do 70 tys. mieszkańców" - mówi Marek Feruga, nowy prezes Grupy Muszkieterów. - „Obok rozwoju obu sieci skoncentrujemy się także na modernizacji sklepów i dalszych udogodnieniach dla klienta oraz zmianach w asortymencie produktów. Do 2012 roku zmienimy także wszystkie logotypu supermarketów Intermarché i Bricomarché."

Kluczowe dane finansowe za 2009 w skali globalnej:

- Obroty całkowite Muszkieterów, łącznie z obrotami stacji paliw: 34 miliardy euro

- Obroty zrealizowane we Francji, łącznie z obrotami stacji paliw: 27,5 miliarda euro

- Obroty zrealizowane poza Francją , łącznie z obrotami stacji paliw: 3,6 miliarda euro

- Obroty zrealizowane przez zakłady produkcyjne: 2,9 miliarda euro

- Obroty zrealizowane przez punkty sprzedaży, bez obrotów stacji paliw: 25 miliardów euro

- Powierzchnia sprzedaży: 5 285 000 mkw.

- Liczba punktów sprzedaży: 3 760

- Wzrost liczby punktów sprzedaży w 2009 r. -  49

Na zdjęciu Intermarche w Pabianicach

(Maja Święcka)

tagi: Grupa Muszkieterów ,