Marketing

Lidl wprowadza podpisy w języku ukraińskim do swoich spotów

Piątek, 25 marca 2022
Lidl Polska od początku aktywnie wspiera obywateli Ukrainy, przekazując produkty oraz środki finansowe organizacjom takim jak Caritas Polska, Caritas Ukraina oraz Polska Akcja Humanitarna. Sieć nieustannie prowadzi zbiórki żywności oraz artykułów higienicznych w swoich sklepach, a także stwarza możliwości zatrudnienia osobom z Ukrainy w kryzysie uchodźczym. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w tym trudnym czasie Lidl Polska stawia na kulturę włączania, dlatego firma zdecydowała się stosować podpisy w języku ukraińskim w wybranych spotach. To kolejny gest w stronę obywateli Ukrainy ze strony marki.
Lidl Polska stawia na kulturę włączenia

Według danych Straży Granicznej, od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę, do Polski przybyło ponad 2 mln uchodźców wojennych (stan na 22.03.2022 r.) . Ogromnym wyzwaniem dla osób udających się poza granice swojego kraju jest m.in. nieznajomość języka, co w dużej mierze utrudnia codzienne funkcjonowanie. Mając tego świadomość, sieć Lidl Polska zdecydowała się publikować wybrane ogłoszenia o pracę w języku ukraińskim oraz zapewniać naukę języka polskiego nowozatrudnionym pracownikom. Wszystkie kasy samoobsługowe w sklepach Lidl Polska funkcjonują również opcjonalnie w języku ukraińskim. Co więcej, sieć zdecydowała się podjąć kolejny krok i wprowadzić podpisy w języku ukraińskim do części swoich spotów.

„Empatia oraz wspieranie obywateli Ukrainy w kryzysie uchodźczym to test z człowieczeństwa, który przechodzi teraz każdy z nas. Jako firma społecznie odpowiedzialna staramy się ułatwić przybywającym osobom pobyt w naszym kraju. Zakupy spożywcze to prosta czynność, która jednak może powodować dyskomfort, kiedy nie rozumiemy etykiet czy komunikatów przy kasie, dlatego wszystkie kasy samoobsługowe w naszych sklepach posiadają również funkcję języka ukraińskiego. Od kilku tygodni publikujemy także wybrane ogłoszenia o pracę w języku ukraińskim, gwarantując przy tym kandydatkom i kandydatkom możliwość nauki języka polskiego. Dysponujemy doświadczeniem zarówno w rekrutacji oraz integracji pracowników różnych narodowości w ramach naszej firmy. Co więcej zdecydowaliśmy się na kolejny gest, który być może sprawi, że osoby przybywające z Ukrainy poczują się bardziej włączone do naszego społeczeństwa – niektóre spoty naszej marki będą posiadały podpisy w języku ukraińskim. Pierwsze materiały z podpisami obejmują tematykę wielkanocną. Nadchodzące Święta będą w tym roku wyjątkowe – wielu Polaków zaprosi do swoich stołów ukraińskie rodziny. Natomiast tydzień później obchodzone są święta przez wyznawców prawosławia i grekokatolików, których dużą część stanowią obywatele Ukrainy. To zatem podwójnie istotny czas” – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.

Lidl Polska wspiera obywateli Ukrainy

Lidl Polska bardzo uważnie śledzi wydarzenia w Ukrainie oraz podejmuje działania pomocowe. Grupa Schwarz, do której należy m.in. Lidl Polska, przeznaczyła na pomoc obywatelom Ukrainy dotkniętych wojną oraz kryzysem uchodźczym aż 10 000 000 euro. Dodatkowo Lidl Polska pomaga, przekazując produkty organizacjom NGO, w tym np. Caritas Ukraina. Z kolei w Polsce firma wspiera produktowo oraz finansowo organizacje takie jak m.in. Caritas Polska oraz Polska Akcja Humanitarna. Wartość tego wsparcia wyniosła już ponad 12 600 000 zł. W wielu sklepach Lidl Polska nieustannie trwają zbiórki żywności dla Federacji Polskich Banków Żywności, Caritas oraz innych organizacji pomocowych. Prowadzone zbiórki do tej pory zaowocowały przekazaniem potrzebującym ponad 163 000 kg produktów.

W geście solidarności z uchodźcami z Ukrainy oraz Polakami, którzy są zaangażowani w pomoc potrzebującym, w wybranych, przygranicznych sklepach uruchomiono specjalny system przecen. Od 3 marca klienci mogą kupić kilkadziesiąt najpotrzebniejszych produktów w cenie niższej o 30%. Dodatkową promocją zostały objęte produkty takie jak: ryż biały długoziarnisty, makaron świderki, kasza (jęczmienna, pęczak), pieczywo (bułka pszenna, poznańska XXL, grahamka, pszenno-żytnia, chleb włoski, chleb baltonowski), parówki wieprzowe, ser gouda w kawałku, szynka gotowana wieprzowa, mleko UHT 3,2%, masło ekstra, ćwiartka tylna z kurczaka, olej rzepakowy, płatki kukurydziane, owoce i warzywa (jabłko, banany, cebula, ziemniaki), mleko oraz kaszki dla niemowląt, sok jabłkowy, paprykarz szczeciński, musy owocowe, soki oraz dania warzywne dla dzieci, artykuły higieniczne (papier toaletowy, chusteczki nawilżane, wkładki higieniczne, podpaski, emulsja do higieny intymnej, szczoteczki do zębów, pasta do zębów). Ponadto, aby ułatwić dokonywanie zakupów, kilkadziesiąt sklepów Lidl Polska, zlokalizowanych w województwie lubelskim oraz podkarpackim jest czynnych również w niedziele niehandlowe. Firma podjęła także decyzję o tym, że nie będzie kontynuować sprzedaży produktów pochodzących z Rosji oraz Białorusi.





tagi: Lidl Polska , seci handlowe , podpisy w języku ukraińskim , spoty reklamowe , sprzedaż handel , konsument , FMCG , marketing ,