Nowości

Libru Sea wprowadza świąteczne nowości od Fjørd Fiskursson

Czwartek, 23 grudnia 2021
Firma Libru Sea Sp. z o.o. właśnie wprowadziła na rynek świąteczną edycję swojego flagowego produktu: Łososia Pieczonego Fjørd Fiskursson. Mowa o dwóch oryginalnych i przywodzących na myśl świąteczną atmosferę smakach: Łosoś Pieczony ze Śliwką oraz Łosoś Pieczony z Grzybami. Producent jest przekonany, że Polacy pokochają świątecznego łososia i ma ku temu powody.
Jeszcze kilka lat temu przez Wigilią pojemniki z żywymi karpiami obowiązkowo pojawiały się w marketach oraz większych dyskontach, natomiast dziś jest to rzadkość. Dlaczego? Konsument dynamicznie zmienia swoje nastawienie do aspektów ekologicznych i etycznych, związanych z jedzeniem. Niegdyś w wielu workach foliowych, wynoszonych z marketu na kilka dni przed Bożym Narodzeniem, była żywa ryba, dziś 59% Polaków popiera zakaz sprzedaży żywych karpi (CBOS, 2021). Kiepskie publicity hodowców i dystrybutorów tej ryby daje producentom, specjalizującym się w innych gatunkach, przestrzeń rynkową do walki o konsumenta. Zwłaszcza, że wskaźniki spożycia ryb w Polsce rosną, co widać przede wszystkim w sklepowych lodówkach, ale nie tylko.

Roczna wielkość spożycia ryb i owoców morza w Polsce w 2020 roku wzrosła aż 13,31 kg względem roku ubiegłego, a wydatki na zakup tychże produktów były o 9,7% wyższe niż w 2019 (IERiGŻ, 2021). Co więcej, w 2020 roku wzrost cen produktów rybnych był niższy niż żywności i napojów bezalkoholowych ogółem (IERiGŻ, 2021). W efekcie konsument ma szeroki wybór produktów z tej kategorii, w relatywnie coraz bardziej przystępnych cenach.

Jak widać, Polacy przekonują się do ryb i nic nie wskazuje na to, aby trend ten miał w najbliższym czasie wyhamować. Dodać trzeba także, że spożycie łososia między 2019 a 2020 rokiem wzrosło aż o 21,7%, co stanowi jeden z najlepszych wyników wśród dostępnych w naszym kraju gatunków ryb. Dla porównania, karp odnotował wzrost jedynie o 3,6% (IERiGŻ, 2021). Jak więc widać, świąteczne warianty smakowe Łososia Pieczonego Fjørd Fiskursson padają na podatny rynkowy grunt.

Pisząc o konsumentach, nie można nie wspomnieć o zmianach świadomości w kwestii właściwości zdrowotnych oraz jakości produktów spożywczych. Wraz z zasobnością portfeli, zwyczaje zakupowe i żywieniowe Polaków ulegają stopniowym przekształceniom. Obecnie prawie 80% Polaków przedkłada jakość żywności nad jego cenę, a 82% populacji deklaruje duże zainteresowanie aspektem zdrowotnym kupowanych produktów (Deloitte, 2021). Trendy te widać w zainteresowaniu rybami pieczonymi, które jako nowa kategoria produktów Fjørd Fiskursson zostały bardzo dobrze przyjęte przez rynek.

Świąteczna Edycja Łososia Pieczonego Fjørd Fiskursson to idealna propozycja dla nowoczesnego, wymagającego konsumenta, który zwraca uwagę na to, co je, zarówno pod względem smaku jak i właściwości zdrowotnych. Sam łosoś to bogactwo cennych składników, a przede wszystkim wysoka zwartość kwasów omega-3. Z kolei pieczenie mięsa sprawia, że pozostaje ono niezwykle delikatne i zachowuje swoją charakterystyczną soczystość. Świadomy konsument doceni także to, że produkty są całkowicie naturalne - nie zawierają konserwantów, fosforanów czy sztucznych barwników.

Warto też dodać, że Łosoś Pieczony Fjørd Fiskursson odpowiada na potrzebę nowoczesnych gospodarstw domowych, w których wygoda gra dużą rolę, także podczas przygotowań przedświątecznych. Otóż produkt jest gotowy do jedzenia, można go wyjąć z opakowania i spożyć jako przekąskę, bądź też podgrzać i podać na wigilijny lub świąteczny stół, zachwycając gości doskonałym smakiem łososia.

Łosoś Pieczony Fjørd Fiskursson jest już dostępny w sieci sklepów Lidl.





Źródła:
Badanie sondażowe dla Fundacji Compassion In World Farming Polska, CBOS, 2021
The Conscious Consumer, Deloitte, 2021
Rynek rybny, konsumpcja ryb w Polsce, IERiGŻ, 2021.



tagi: Libru Sea , Fjørd Fiskursson , Święta , Boże Narodzenie , Łosoś Pieczony Fjørd Fiskursson , sprzedaż handel , konsument , FMCG , rynek spożywczy ,