Komentarz Branżowy

Krzysztof Pakuła, Prezes Zarządu, Grupa Chorten

Sobota, 18 grudnia 2021
Franczyza w Polsce od kilku lat jest bardzo stabilna i z roku na rok mocno się rozwija. Jednak w przypadku Grupy Chorten mówimy nie o koncepcie franczyzowym, a o współpracy w modelu partnerskim. To znacząca różnica, bo w naszym przypadku właściciel sklepu pozostaje niezależny w decydowaniu o swoim biznesie, ale zyskuje na efekcie skali, który wytwarzamy z ponad 2 200 placówkami.
W tym roku Grupa Chorten powiększyła się o blisko 150 sklepów partnerskich w całym kraju. Dołączają do nas zarówno właściciele placówek funkcjonujących już od wielu lat na rynku, którzy szukają wsparcia znanej marki i lepszych warunków handlowych, jak i nowo otwierane punkty. W końcówce ubiegłego roku zyskaliśmy zasięg ogólnopolski i mocno ruszyliśmy na południe oraz zachód kraju. To właśnie z tych regionów dołączyło do nas ponad 100 punktów handlowych. Sytuacja na rynku wygląda tak, że w kolejnych latach niezależni detaliści będą coraz mocniej myśleli o konsolidacji, a więc zakładamy w dalszym ciągu dynamiczną ekspansję naszej grupy i łączenie sił właścicieli polskich sklepów, bo tylko w tym upatrujemy przyszłość rodzimego handlu.

Krzysztof Pakuła
Prezes Zarządu
Grupa Chorten

tagi: Krzysztof Pakuła , Grupa Chorten , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , produkcja , konsument , ekonomia , finanse , FMCG , artykuły spożywcze , przemysł spożywczy ,