Konsekwentny wzrost przychodów Grupy Makarony Polskie to głównie efekt dalszego rozwoju sprzedaży produktów pod markami Spółki oraz w segmencie private label. Zakończone, w I połowie 2009 roku, inwestycje umożliwiły zwiększenie mocy produkcyjnych Grupy. Jednocześnie lepiej wykorzystano dostępne wcześniej moce produkcyjne. Te dwa czynniki spowodowały poprawę efektywności produkcji i bardziej racjonalne rozłożenie kosztów stałych.
„Dzięki blisko 40-procentowemu zwiększeniu przychodów ze sprzedaży, IV kwartał był dla nas najlepszym okresem 2009 roku. W 2009 roku wzrost przychodów ze sprzedaży wyniósł 32% przy znaczącej poprawie rentowności. Wynik EBITDA przekroczył 9.900 tys. zł, co zapewnia rentowność 8,4% w stosunku do planowanych co najmniej 7%. W 2010 roku zakładamy dalszą poprawę rentowności Grupy Makarony Polskie oraz utrzymanie dynamiki sprzedaży. Dysponujemy mocami produkcyjnymi, które w kolejnych kwartałach umożliwią nam zwiększanie produkcji, bez kolejnych nakładów inwestycyjnych oraz bez wzrostu kosztów stałych. Planujemy utrzymać dotychczasowe tempo wzrostu organicznego, czego konsekwencją będzie dalsza poprawa wyników finansowych" - komentuje Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.
Obecnie Zarząd Spółki opracowuje strategię rozwoju na lata 2010 - 2012, której celem jest budowa silnej pozycji Grupy Makarony Polskie na rynku oraz osiągnięcie pozycji jednego z liderów w branży artykułów spożywczych w Polsce.
(Maja Święcka)
tagi: Makarony Polskie ,
Tym razem do wygrania na własność jest całoroczny...
Grupa Żabka po pierwszym półroczu 2025 r: dobre wyniki...
Po nabyciu ponad 71 proc. udziałów Grupa Maspex przejmie...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...