Konsekwentny wzrost przychodów Grupy Makarony Polskie to głównie efekt dalszego rozwoju sprzedaży produktów pod markami Spółki oraz w segmencie private label. Zakończone, w I połowie 2009 roku, inwestycje umożliwiły zwiększenie mocy produkcyjnych Grupy. Jednocześnie lepiej wykorzystano dostępne wcześniej moce produkcyjne. Te dwa czynniki spowodowały poprawę efektywności produkcji i bardziej racjonalne rozłożenie kosztów stałych.
„Dzięki blisko 40-procentowemu zwiększeniu przychodów ze sprzedaży, IV kwartał był dla nas najlepszym okresem 2009 roku. W 2009 roku wzrost przychodów ze sprzedaży wyniósł 32% przy znaczącej poprawie rentowności. Wynik EBITDA przekroczył 9.900 tys. zł, co zapewnia rentowność 8,4% w stosunku do planowanych co najmniej 7%. W 2010 roku zakładamy dalszą poprawę rentowności Grupy Makarony Polskie oraz utrzymanie dynamiki sprzedaży. Dysponujemy mocami produkcyjnymi, które w kolejnych kwartałach umożliwią nam zwiększanie produkcji, bez kolejnych nakładów inwestycyjnych oraz bez wzrostu kosztów stałych. Planujemy utrzymać dotychczasowe tempo wzrostu organicznego, czego konsekwencją będzie dalsza poprawa wyników finansowych" - komentuje Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.
Obecnie Zarząd Spółki opracowuje strategię rozwoju na lata 2010 - 2012, której celem jest budowa silnej pozycji Grupy Makarony Polskie na rynku oraz osiągnięcie pozycji jednego z liderów w branży artykułów spożywczych w Polsce.
(Maja Święcka)
tagi: Makarony Polskie ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...