Mimo skomplikowanej sytuacji w otoczeniu makroekonomicznym, ubiegły rok upłynął pod znakiem wzrostu sprzedaży i rozwoju sieci sklepów dla całej Grupy Jeronimo Martins, w tym dla spółki Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD), właściciela największej w Polsce sieci sklepów spożywczych Biedronka. Cała grupa osiągnęła w 2009 r., w porównaniu z rokiem 2008, wzrost sprzedaży 6,1% (18,3% przy stałych kursach walut) - daje to wartość ponad 7,3 mld USD. Aż 50,9% wzrostu sprzedaży Grupy Jeronimo Martins zostało wygenerowane przez Biedronkę. Sprzedaż sieci w stosunku rok do roku wzrosła o 29,8% (do ponad 16 mld zł). Wzrost like for like (sprzedaż porównywalna) wyniósł 8,3%. W roku 2009 w całym kraju przybyły 163 nowe sklepy pod szyldem Biedronka. Jest to efekt nie tylko dobrze zaplanowanej strategii rozwoju sieci ale przede wszystkim rezultat zaufania i rosnącego zainteresowania klientów, którzy w 1500 sklepach zlokalizowanych w ponad 600 miejscowościach mogą znaleźć najlepsze, głównie polskie produkty codziennie w niskich cenach.
Sklep nr 1500 - kolejny kamień milowy w rozwoju sieci
9 lutego, otwarto w Poznaniu 1500. sklep należący do sieci Biedronka. Uroczystego przecięcia wstęgi dokonał Alexandre Soares dos Santos, Przewodniczący Rady Dyrektorów Grupy Jeronimo Martins wraz z przedstawicielami zarządu JMD. Nowy obiekt ma 744 mkw. powierzchni handlowej i 2 980 mkw. powierzchni magazynowej, dysponuje parkingiem na 70 miejsc. Zatrudnia łącznie 25 osób.
Jeronimo Martins Dystrybucja zamierza również w bieżącym roku utrzymać zaplanowane tempo rozwoju sieci. W ciągu trzech lat (2010-2012) ma przybyć 550 nowych Biedronek. Jeśli tak się stanie, to za niecałe trzy lata pierwsi klienci przekroczą próg dwutysięcznego sklepu opatrzonego znanym i cenionym logiem.
Nowe sklepy oznaczają nie tylko więcej punktów, gdzie będzie można nabywać produkty pochodzące w większości od sprawdzonych polskich producentów. To również setki nowych miejsc pracy, a dla wielu osób szansa na doskonalenie swoich umiejętności i karierę w strukturach sieci. Warto przypomnieć, że 90% stanowisk kierowniczych w Biedronce obsadzanych jest w drodze awansu wewnętrznego. Obecnie Jeronimo Martins Dystrybucja zatrudnia ponad 27 000 osób - jest jednym z największych prywatnych pracodawców w Polsce.
Programy dla pracowników i programy społeczne
Maksyma, że pracownik jest najcenniejszym kapitałem firmy, w Biedronce jest traktowana dosłownie. Stąd od lat doskonalona jest polityka socjalna, zapewniająca z jednej strony dostęp do różnych szkoleń, a z drugiej oferująca szybką i sprawną pomoc w przypadku trudnych sytuacji życiowych. Są to m.in. programy: „Możesz liczyć na Biedronkę", w ramach którego udzielana jest pomoc materialna lub pożyczki; „Razem Zadbajmy o Zdrowie" - zapewniający dostęp do bezpłatnych badań profilaktycznych dla kobiet i mężczyzn; „Wakacje z Biedronką" - bezpłatne obozy letnie dla dzieci pracowników o najniższych dochodach.
Prawdziwą dumą Biedronki jest bardzo rozbudowana oferta szkoleń i programów podnoszenia kwalifikacji. Do tej pory przeprowadzono łącznie niemal 2 mln godzin szkoleniowych. Do najważniejszych projektów w tym zakresie należą:
JMD realizuje cały szereg działań społecznych kierowanych do osób potrzebujących poza firmą. Najbardziej znaczące to realizowane we współpracy z CARITAS programy kierowane do dzieci oraz program współpracy z Fundacją Kardiochirurgii w Zabrzu.
Być godnym zaufania członkiem środowiska naturalnego to jeden z filarów polityki rozwoju sieci Biedronka. Sieć od lat promuje proekologiczne zachowania wśród klientów i pracowników, m.in. włączając się w obchody Dnia Ziemi, którym towarzyszą plakaty i ulotki edukacyjne, przypominające o potrzebie segregacji odpadów, oszczędzania wody i energii. W trosce o środowisko naturalne Biedronka prowadzi w sklepach w całej Polsce selektywną zbiórkę odpadów. Każdy sklep i magazyn segreguje śmieci, a odpady poddawane są recyklingowi. Przy sklepach ustawiane są specjalne pojemniki, do których można wrzucać zużyte baterie.
(Maja Święcka)
tagi: Biedronka ,
Eksperci podkreślają, że lojalność wobec tych formatów...
Grupa Kapitałowa Specjał, jeden z największych podmiotów na...
Z raportu branżowego wynika, że klienci cenią hipermarkety...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...