W ciągu dwunastu miesięcy 2009 roku KP zwiększyła udział w polskim rynku piwa do 45,3% (wzrost z poziomu 42,2% w roku 2008), powiększając swą przewagę nad najbliższym konkurentem do poziomu przekraczającego 10%.
Wszystkie główne marki piwa Kompanii Piwowarskiej zwiększyły swe udziały w rynku. Najlepiej sprzedającym się polskim piwem jest Tyskie, które zwiększyło udział w rynku do 18%, podczas gdy na drugim miejscu na krajowym rynku piwa plasuje się Żubr (udział w rynku wynosi 14%). Trzecią najlepiej sprzedającą się marką piwa z portfela KP jest Lech z udziałem w rynku wynoszącym 8%.
„Zakończyliśmy rok kalendarzowy 2009 osiągając dobre wyniki i najwyższy w historii naszej firmy udział w rynku. W ciągu roku wypracowaliśmy też rekordowe udziały w rynku naszych marek, co jest znaczącym osiągnięciem w sytuacji, w której branża poważnie ucierpiała w wyniku podwyżki podatku akcyzowego i kryzysu ekonomicznego. Kompania Piwowarska przeszła w tym okresie sporo zmian organizacyjnych, dzięki którym byliśmy w stanie szybko reagować na gwałtownie zmieniające się warunki w otoczeniu makroekonomicznym. W rezultacie weszliśmy w rok 2010 jako znacznie silniejszy organizm" - mówi Gary Haigh, Dyrektor Generalny Kompanii Piwowarskiej (na zdjęciu).
(Maja Święcka)
tagi: Kompania Piwowarska ,
Eksperci podkreślają, że lojalność wobec tych formatów...
Grupa Kapitałowa Specjał, jeden z największych podmiotów na...
Z raportu branżowego wynika, że klienci cenią hipermarkety...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...