Nieskategoryzowane

Również Grupa Żywiec zwiększa udział rynkowy

Piątek, 26 lutego 2010
W 2009 r. Grupa Żywiec zwiększyła swój udział rynkowy oraz wygenerowała lepsze przepływy pieniężne. W ub. roku zysk z działalności operacyjnej Grupy Żywiec wyniósł 431 mln zł a zysk netto 370 mln zł. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży osiągnęły wartość 3 730 mln zł. Wolumen sprzedaży wyniósł 12,5 mln hl (łącznie z zewnętrznym portfelem marek).

Obniżenie wyników operacyjnych było spowodowane przede wszystkim deprecjacją polskiego złotego. Jednakże spadek wolumenu został zrekompensowany poprzez lepszą politykę cenową oraz efektywne zarządzanie kosztami. Pomimo trudnych warunków ekonomicznych w 2009 r., przepływy pieniężne z działalności operacyjnej Grupy Żywiec były lepsze i zorientowane na zarządzanie kapitałem obrotowym. Grupa Żywiec niezmiennie koncentrowała się na rozwoju silnych marek w celu zwiększenia ich wartości.

"W trudnym roku oraz przy spadku całego rynku, wynikającym głównie z 13.6 proc. podwyżki podatku akcyzowego oraz rozwijającego się kryzysu ekonomicznego, Grupa Żywiec zdołała zwiększyć swój udział rynkowy do poziomu 35 procent" - powiedział Christopher Barrow, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

Pomimo oczekiwanej stabilizacji na rynkach finansowych, 2010 będzie kolejnym rokiem pełnym wyzwań. Z silnymi markami, skuteczniejszą dystrybucją i solidnymi podstawami finansowymi Grupa Żywiec jest do niego dobrze przygotowana.

(Maja Święcka)

tagi: Grupa Żywiec ,