Obniżenie wyników operacyjnych było spowodowane przede wszystkim deprecjacją polskiego złotego. Jednakże spadek wolumenu został zrekompensowany poprzez lepszą politykę cenową oraz efektywne zarządzanie kosztami. Pomimo trudnych warunków ekonomicznych w 2009 r., przepływy pieniężne z działalności operacyjnej Grupy Żywiec były lepsze i zorientowane na zarządzanie kapitałem obrotowym. Grupa Żywiec niezmiennie koncentrowała się na rozwoju silnych marek w celu zwiększenia ich wartości.
"W trudnym roku oraz przy spadku całego rynku, wynikającym głównie z 13.6 proc. podwyżki podatku akcyzowego oraz rozwijającego się kryzysu ekonomicznego, Grupa Żywiec zdołała zwiększyć swój udział rynkowy do poziomu 35 procent" - powiedział Christopher Barrow, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.
Pomimo oczekiwanej stabilizacji na rynkach finansowych, 2010 będzie kolejnym rokiem pełnym wyzwań. Z silnymi markami, skuteczniejszą dystrybucją i solidnymi podstawami finansowymi Grupa Żywiec jest do niego dobrze przygotowana.
(Maja Święcka)
tagi: Grupa Żywiec ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...