W akcji wezmą udział wszystkie hipermarkety Carrefour w Polsce. Informacje o „Godzinie Dla Ziemi", zachęcające klientów do przyłączenia się do wydarzenia, będą ogłaszane w sklepach sieci na kilka dni wcześniej, poprzez komunikaty emitowane w radiowęźle oraz przez specjalne plakaty. We wszystkich hipermarketach sieci wygaszona zostanie część świateł - zgasną neonowe szyldy oraz komputery i światło w biurach, zmniejszone zostanie także oświetlenie w magazynach.
Ponadto, zredukowana zostanie wydajność systemów chłodniczych i wentylacyjnych. Z kolei w supermarketach Carrefour Express wyłączone będzie całkowicie oświetlenie dekoracyjne. Dzięki tego typu działaniom w zeszłorocznej akcji „Godzina Dla Ziemi" sklepy Carrefour zaoszczędziły ok. 18 MWh energii oraz zredukowały emisję CO2 o ok. 66 kg.
„Akcja „Godzina dla Ziemi" wpisuje się w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu Carrefour Polska, w ramach której firma podejmuje konkretne proekologiczne działania. Ze względu na bezpieczeństwo klientów nie możemy całkowicie wyłączyć wszystkich świateł w naszych sklepach, jednak chcemy, choć w symboliczny sposób pokazać, że problem globalnego ocieplenia jest dla nas bardzo ważny" - mówi Maria Cieślikowska, dyrektor ds. komunikacji zewnętrznej i PR Carrefour Polska.
Zainicjowana przez organizację ekologiczną WWF „Godzina Dla Ziemi" jest największą na świecie akcją społeczną na rzecz ograniczenia zmian klimatycznych. 27 marca miliony ludzi na całym globie na godzinę zgaszą światło, aby symbolicznie przeciwstawić się największemu zagrożeniu dla naszej planety i apelować o konkretne działania na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.
Gotowość udziału w tegorocznej „Godzinie dla Ziemi" WWF zadeklarowały władze 16 miast wojewódzkich. We wszystkich największych miastach w Polsce zostaną wyłączone iluminacje znanych i ważnych obiektów. Swój udział w akcji zadeklarowało również wiele firm i przedsiębiorstw.
(Maja Święcka)
tagi: Carrefour ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...