Program został wprowadzony w Polsce w 2008 roku przez firmy: Bakalland, FRoSTA, Rieber Foods oraz Unilever. Jeszcze w 2008 roku do programu dołączyło dwóch nowych Partnerów: Agros Nova z marką Fortuna i piekarnia Vini, a w 2009 roku grono Partnerów poszerzyło się o firmy POSTI, Hoop Polska a także Victoria Cymes. W 2010 roku, jako 10 Partner, do programu dołączyła firma Sawex, producent ryżu marki Britta.
Logo „Wiem, co wybieram" umieszczone na froncie opakowania produktów żywnościowych przyciąga uwagę konsumentów oraz pomaga im podczas zakupów wybierać produkty, które mogą stać się elementem dobrze zbilansowanej diety. To proste i skuteczne rozwiązanie, które pozwala na wprowadzanie w diecie małych zmian, dzięki którym można zmniejszyć spożycie tłuszczów nasyconych, tłuszczów trans, soli (sodu) oraz cukru - składników, które w nadmiarze mają niekorzystny wpływ na zdrowie.
„Skuteczne zmiany w nawykach żywieniowych nie są łatwe do wprowadzania w życie. Potrzebna jest edukacja, w jaki sposób należy kształtować menu, aby pozytywnie wpływało na zdrowie, taką właśnie rolę spełnia program informacyjno-edukacyjny „Wiem, co wybieram". Dlatego uznaliśmy międzynarodowy program „Wiem, co wybieram" za ciekawą inicjatywę dobrze wpisującą się w strategię komunikacji dla naszych produktów. Ryże marki Britta znane są na rynku polskim już od 18 lat. Rok 2009 był bardzo ważny dla naszej marki - nie tylko zmieniliśmy wizerunek marki Britta, ale także podjęliśmy decyzję o przystąpieniu do prozdrowotnego programu „Wiem co wybieram" - mówi Joanna Górska, dyrektor marketingu w firmie Sawex.
„Wiem, co wybieram" to część międzynarodowego programu „Choices" wprowadzanego na świecie od 2006 roku. Program jest odpowiedzią producentów żywności na apel WHO o ograniczanie spożycia czterech składników odżywczych: tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) i cukru oraz o zapewnienie konsumentom odpowiednich informacji o produktach i ich wartości odżywczej poprzez proste, jasne i jednolite oznakowanie żywności, a także wprowadzanie na rynek produktów o lepszym profilu żywieniowym.
Wyniki badania świadomości logo „Wiem, co wybieram" w Polsce przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wykazały, że logo zna już 20,1% badanych z grupy docelowej programu.
(Maja Święcka)
tagi: Wiem , co wybieram ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...