Shop Doctor

Zmieniaj sklep - zwiększaj zyski. Osiedlowy sklep

Środa, 19 maja 2021 HURT & DETAL Nr 05/183. Maj 2021
Przechwytywanie.JPG


PP2_0111.MOV.07_29_09_16.Still002.jpg
  • Nawigacja kluczem do sukcesu
Z racji faktu, że sklep znajduje się na zamkniętym osiedlu, między dość wąskimi uliczkami i rzędami budynków, ponad wszystko istotna jest reklama, która będzie nawigować klientów pod same drzwi. Zatem na wjeździe do osiedla, chronionego szlabanem, warto zlokalizować zauważalny z daleka baner informujący o placówce. Wzdłuż drogi jaką przeważnie pokonują mieszkańcy do swoich domów, warto ten komunikat powtórzyć. Jeśli sklep znajduje się przy wewnętrznej uliczce, trzeba o tym wyraźnie poinformować. Widoczny szyld, dokładnie oklejone witryny i plakaty nawiązujące treścią do asortymentu znajdującego się na półkach – z pewnością przysporzą placówce nowych klientów.

1p.jpg

  • Siła mediów społecznościowych
Do tego, że internet napędza sprzedaż nie trzeba nikogo przekonywać. Pracownicy Delikatesów Organic prężnie działają na swoich profilach w mediach społecznościowych. Jak podkreśla Shop Doctor – jest to idealna forma reklamy sklepu. Nie tylko możemy dotrzeć dzięki temu do większej grupy odbiorów, ale też zachęcić znających sklep klientów do częstszych zakupów. Warto ustalić stały dzień i godzinę w jakich będą się pojawiały posty o nowościach, osobną, cykliczną datę dla promocji i wyprzedaży, a także innych akcji sklepu – konkursów czy loterii. Dodatkowo, warto nagrywać krótkie filmiki o ofercie, zachęcające do zakupów. Jest to ciekawa forma komunikacji, ale też sposób na bycie bliżej klienta i zyskanie jego sympatii. W przypadku zamkniętego osiedla działanie grup w mediach społecznościowych jest szczególnie ważne. Stworzenie wirtualnej społeczności przekłada się bowiem na realnych klientów i prawdziwe zyski.

  • Oczy wbite w… podłogę!
Czyżby klient patrzący na posadzkę sklepu był oznaką, że asortyment jest mało interesujący? Skąd! To sygnał, że sklep ma wyśmienitą komunikację podłogową. Naklejki informujące o kierunku kolejki, dostępnych kategoriach produktowych czy lokalizacji promocji są fantastyczną formą nawigacji. Szczególnie pomocne jest to w przypadku większych placówek, ale też podczas wzmożonego ruchu czy dużej liczby klientów, którym zależy na sprawnym zrobieniu zakupów. Do tego takie naklejki są w stanie uatrakcyjnić „podróż” po placówce. Dr Marek Borowiński podkreśla, że nie jest to typowe rozwiązanie, dlatego tym bardziej zwraca na siebie uwagę.

2p.jpg

  • Widoczne promocje
Dla wielu klientów, niezależnie od zmiany zwyczajów konsumenckich i chęci wybierania produktów wysokiej jakości, nadal ważna jest cena. Stąd promocje powinny być wyraźnie oznaczone, by sięgając po produkt mieli poczucie, że oszczędzają. Ciekawym pomysłem jest przygotowanie standu bądź wydzielenie części regału, wyłącznie na tego typu asortyment. Ważne jest jednak odpowiednie wyeksponowanie tej części – duży napis, wyróżniające się tło listwy z cenówkami, kolorowa taśma oddzielająca ofertę od pozostałych produktów. Wszystkie metody są dobre, jeśli zapewnimy towarowi odpowiednią widoczność.

  • Regał, który wita i zarabia
Które miejsce w sklepie sprzedaje najlepiej? To, które najbardziej rzuca się w oczy klienta. Oprócz strefy kasy będą to regały, które znajdują się na wprost wejścia do sklepu. Nowości, promocje, produkty sezonowe… Niezależnie od tego co na nich umieścimy – możemy liczyć na dobrą sprzedaż. Zatem, zgodnie z radą Shop Doctora, warto wyeksponować w tym miejscu produkty z wysoką marżą, na których placówka zarobi najlepiej. Warto też regularnie zmieniać asortyment, by pobudzić rotację różnych kategorii bądź chcąc spopularyzować nowości. Na szczycie takiego regału warto też zamieścić napis „Polecamy”, by wyróżnić ofertę, która znajduje się poniżej.

  • Na specjalne zamówienie
Przewagą sklepów osiedlowych jest stała klientela. Aby stworzyć z niej lubiącą sklep społeczność, warto wyjść naprzeciw indywidualnym oczekiwaniom. Zakupy na życzenie czy oferowanie dostarczenia ich pod drzwi to miły czynnik zachęcający do korzystania wyłącznie z usług takiej placówki. Rozmowa z klientami i słuchanie sugestii pomoże personelowi stworzyć asortyment idealny, który w okamgnieniu będzie znikał z półek.

3p.jpg

PP2_0070.MOV.07_14_22_08.Still001.jpg
  • Merchandising
To, o czym powinien pamiętać każdy sklep, to merchandising. Ułożenie produktów w pionowych blokach nie tylko pozwala na szybsze ich odnalezienie, ale też pobudza sprzedaż wszystkich kategorii, bo każda z nich ma szansę znaleźć się na linii wzroku. Wertykalne ułożenie zapewnia też komfort kupującym, bo nie muszą oni wodzić wzrokiem po całej alejce w poszukiwaniu ulubionych pozycji. Takie usytuowanie towarów zapewnia też przejrzystość i ułatwia pracę personelowi, który z pewnością lepiej poradzi sobie z lokalizacją poszczególnych indeksów.



koniec.JPG

pas.JPG



tagi: Zmieniaj sklep - zwiększaj zyski osiedlowy sklep , handel , sprzedaż , FMCG , porady , rynek spożywczy , sklepy spożywcze , przemysł spożywczy ,