Advertisement

Nieskategoryzowane

Konsumenci to potwierdzili - Bakalland najbardziej znany na rynku

Wtorek, 26 stycznia 2010
W ostatnim raporcie przygotowanym przez AC Nielsen Badanie świadomości marek bakalii, Bakalland wygrywa z konkurencją  - jest najlepiej rozpoznawalną marką na rynku polskim. Aż 85% ankietowanych potwierdza znajomość marki Bakalland.

Raport przygotowany dla firmy Bakalland został zrealizowany w dniach od 10 do 20 grudnia 2009 roku. Badanie przeprowadzono na grupie kobiet w wieku 30-54 lat z dochodem średnim lub wyższym, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców*. Celem badawczym była znajomość marek bakalii.

W badaniu, w którym udział wzięli wszyscy respondenci na tle całej kategorii zdecydowanie wyróżnia się Bakalland - jest to najpopularniejsza marka w wysokiej znajomości top of mind. Aż 52% kobiet wymieniło ją jako pierwszą przychodzącą na myśl (drugą pod tym względem wymieniło jedynie 3% badanych). Co więcej, jest to wynik aż o 14% wyższy od wyniku z badania przeprowadzonego w styczniu 2008r. Wśród wszystkich kobiet wymieniających Bakalland jako markę kojarzoną z bakaliami jest relatywnie więcej konsumentek w wieku 35-39 oraz kobiet posiadających wyższe dochody.

Podobnie przedstawia się sytuacja w badaniu dotyczącym rozpoznawalności danej marki. Średnio respondentki rozpoznają 3 marki bakalii. W tej kategorii Bakalland jest również na pierwszym miejscu. Jego znajomość potwierdza 85% badanych kobiet czyli o 6% więcej niż w roku 2008. Druga pod względem rozpoznawalności marka konkurencyjna  osiągnęła poziom 51%.

Również w kategorii dotyczącej znajomości reklam bakalii, nieprześcignionym liderem pozostaje Bakalland. Całkowita znajomość reklamy Bakalland wyniosła 23%. To o 13% więcej od konkurencji, która uplasowała się na drugim miejscu.

*Badanie ilościowe oparte o metodologię CATI

(Maja Święcka)

 

tagi: Bakalland ,