Raport przygotowany dla firmy Bakalland został zrealizowany w dniach od 10 do 20 grudnia 2009 roku. Badanie przeprowadzono na grupie kobiet w wieku 30-54 lat z dochodem średnim lub wyższym, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców*. Celem badawczym była znajomość marek bakalii.
W badaniu, w którym udział wzięli wszyscy respondenci na tle całej kategorii zdecydowanie wyróżnia się Bakalland - jest to najpopularniejsza marka w wysokiej znajomości top of mind. Aż 52% kobiet wymieniło ją jako pierwszą przychodzącą na myśl (drugą pod tym względem wymieniło jedynie 3% badanych). Co więcej, jest to wynik aż o 14% wyższy od wyniku z badania przeprowadzonego w styczniu 2008r. Wśród wszystkich kobiet wymieniających Bakalland jako markę kojarzoną z bakaliami jest relatywnie więcej konsumentek w wieku 35-39 oraz kobiet posiadających wyższe dochody.
Podobnie przedstawia się sytuacja w badaniu dotyczącym rozpoznawalności danej marki. Średnio respondentki rozpoznają 3 marki bakalii. W tej kategorii Bakalland jest również na pierwszym miejscu. Jego znajomość potwierdza 85% badanych kobiet czyli o 6% więcej niż w roku 2008. Druga pod względem rozpoznawalności marka konkurencyjna osiągnęła poziom 51%.
Również w kategorii dotyczącej znajomości reklam bakalii, nieprześcignionym liderem pozostaje Bakalland. Całkowita znajomość reklamy Bakalland wyniosła 23%. To o 13% więcej od konkurencji, która uplasowała się na drugim miejscu.
*Badanie ilościowe oparte o metodologię CATI
(Maja Święcka)
tagi: Bakalland ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...