"Jestem bardzo zadowolony podsumowania wyników ubiegłego roku - pomimo tego, iż rok 2009 nie był łatwy z powodu niestabilności kursów walut oraz niskich cen wyrobów mleczarskich na rynkach światowych. Osiągnęliśmy sukces w postaci stałego rozwoju firmy MLEKOVITA" - mówi Prezes Zarządu GK MLEKOVITA Dariusz Sapiński.
"Uważam że podstawową zasadą w biznesie są trafne decyzje. Dzięki właśnie takim decyzjom wylansowaliśmy mleko WYPASIONE - jako najbardziej wypasione mleko w Polsce - ta najbardziej innowacyjna, nowoczesna formuła tego produktu została doceniona i nagrodzona zarówno w Polsce jak i za granicą. Dołożyliśmy wszelkich starań aby informacja o zaletach mleka dotarła do polskiego konsumenta, równocześnie zadbaliśmy o szeroką dostępność tego produktu na rynku i stało się to naprawdę w rekordowym czasie. Dokonaliśmy także największej mleczarskiej fuzji roku, poprzez włączenie w nasze struktury SM KURPIE w Baranowie oraz uruchomiliśmy nowe magazyny dystrybucyjne w Kluczborku, Łodzi i Wolsztynie. Dynamicznie rozwijamy sieć MLEKOVITKA, która obecnie liczy już 42 sklepy. W rozwój firmy zainwestowaliśmy ponad 84 mln zł, co pozwoliło nam uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku w postaci szerokiej i innowacyjnej oferty produktowej" - mówi Dariusz Sapiński.
MLEKOVITA to największa mleczarska grupa kapitałowa w Polsce i niekwestionowany lider branży. Grupa MLEKOVITA jest firmą ze 100-procentowym kapitałem polskim, o długoletniej tradycji i z ustaloną marką nie tylko na rynku polskim, ale również za granicą. Tworzą ją zakłady zajmujące się przetwórstwem i dystrybucją wyrobów mleczarskich: macierzysty w Wysokiem Mazowieckiem, a także w Bielsku Podlaskim, Morągu, Zakopanem, Lubawie, Działdowie, Pilicy i Baranowie oraz magazyny dystrybucyjne w Chrzanowie, Kluczborku, Kowalewie Pomorskim, Piasecznie, Wyszkowie, Łodzi, Białymstoku, Jadownikach, Goręczynie i Wolsztynie.
Wytwarza szeroki asortyment markowych produktów (ponad 300,w tym m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery sałatkowo - kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki homogenizowane, masła i miksy maślane, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku), które są liderami kategorii w branży (np. mleko POLSKIE w butelce, mleko WYPASIONE, ser FAVITA, ser SOKÓŁ, masło ekstra POLSKIE, itp.) i za swój największy sukces uznaje przede wszystkim satysfakcję klientów.
Najwyższa jakość oferowanych produktów zdobyła uznanie i zaufanie klientów, czego dowodem jest utrzymywana od lat pozycja lidera w Polsce oraz lidera eksportu wśród przedsiębiorstw branży mleczarskiej. Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe, bezpośrednio przekładają się na systematyczny wzrost wartości marki, która według najnowszego rankingu opublikowanego przez dziennik RZECZPOSPOLITA jest obecnie najdroższą marką na Podlasiu oraz najdroższą marką produktów mleczarskich w kraju, jak również trzecią marką wśród polskich marek żywnościowych.
(Maja Święcka)
tagi: Mlekovita ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...