[1] Dane są zgodne z niemieckim rozporządzeniem „PKW-EnVKV” i dotyczą wyłącznie rynku niemieckiego. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i oficjalnych wartości emisji CO₂ nowych samochodów osobowych można znaleźć w przewodniku UE „Informacje o zużyciu paliwa, emisji CO₂ i zużyciu energii przez nowe samochody”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich punktach sprzedaży przedstawicielstw handlowych, od DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH i pod adresem www.dat.de. |
Aby zapewnić im jeszcze większą wartość dodaną w przyszłości, Mercedes-Benz Vans opracował nową modułową platformę „Electric Versatility” dla segmentu dużych samochodów dostawczych. Ta innowacyjna platforma e-drive będzie stanowić podstawę techniczną dla nowej generacji eSprintera.
Podstawowymi elementami nowej platformy są trzy moduły, które zapewniają elastyczność w opracowywaniu i projektowaniu różnych typów nadwozi. Pozwala to na nowe konfiguracje nadwozia eSprinter, które wcześniej były dostępne tylko z silnikami spalinowymi.
Moduł przedni dla komponentów wysokonapięciowych: przedni moduł zespolony ma jednorodną konstrukcję i zawiera wszystkie komponenty wysokonapięciowe, w tym gniazdo ładujące i przetwornik DC / DC. Moduł można więc łączyć ze wszystkimi wariantami pojazdów, niezależnie od ich rozstawu osi, rozmiaru akumulatora i nadwozia.
Moduł podpodłogowy dla akumulatora wysokonapięciowego: ten element dotyczy akumulatora wysokiego napięcia, zintegrowanego z podłogą pojazdu. Klienci będą mieli do wyboru trzy różne pojemności akumulatorów – 60 kWh, 80 kWh i 120 kWh. Pozwoli im to na wybór zakresu – od lokalnego transportu miejskiego po ruch dalekobieżny – oraz konfiguracje ładowności najbardziej odpowiednie dla konkretnych zastosowań, przy jednoczesnym spełnieniu określonych wymagań TCO. Zasięg będzie wynosił od 170 do 360 kilometrów (105 do 215 mil) w zależności od rozmiaru baterii. Dzięki funkcji szybkiego ładowania akumulatory można naładować od 10 do 80 procent w mniej niż 45 minut.
Tylny moduł z elektrycznie napędzaną tylną osią: trzecim filarem modułowej platformy jest elektrycznie napędzana tylna oś, opracowana zgodnie ze strategią stosowania wspólnych części we wszystkich dużych modelach vanów z napędem akumulatorowym. Kompaktowy i mocny silnik elektryczny jest zintegrowany z tylnym modułem i zaprojektowany w taki sposób, że wszystkie warianty modeli – od furgonów i pojazdów do przewozu osób, po warianty podwozia z kabiną do zabudowy – można bezproblemowo wdrożyć na jednej platformie.
– Nowa generacja eSprintera zostanie zbudowana na modułowej platformie Mercedes-Benz Electric Versatility, co umożliwi nam udostępnienie znacznie większej liczby wariantów nadwozia. W przyszłości pozwoli to spełniać wymagania naszych klientów z wielu sektorów, oferując jednocześnie zalety lokalnie bezemisyjnego napędu elektrycznego – mówi Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans. – W segmencie pojazdów dostawczych mamy już 25 lat doświadczenia ze Sprinterem. Wdrażając naszą strategię przyspieszonej elektryfikacji, właśnie na nim polegamy – w ten sposób innowacja spotyka się z fachową wiedzą!”.
Mercedes-Benz Vans podkręca tempo swojej strategii elektryfikacji i dąży do osiągnięcia wiodącej pozycji w napędzie elektrycznym poprzez szybki rozwój nowej modułowej platformy Electric Versatility dla segmentu dużych samochodów dostawczych. Ta innowacyjna platforma e-drive będzie stanowić podstawę nowej generacji eSprintera, produktu, którego celem będzie uzyskanie najlepszej wydajności w swojej klasie. Dzięki inwestycji w wysokości 350 milionów euro platforma Electric Versatility odegra kluczową rolę w planach Mercedes-Benz Vans dotyczących transportu bezemisyjnego.
Następna generacja eSprintera będzie produkowana bez emisji CO2, co stanowi kolejny krok w kierunku realizacji strategii „Ambition 2039” koncernu Daimler.
„Rozpoczęliśmy naszą podróż w kierunku elektryfikacji dziesięć lat temu i poczyniliśmy znaczne postępy, wprowadzając na rynek eVito w 2018 r. i eSprintera w 2019 r. Te wspaniałe produkty spotkały się z dużą akceptacją klientów. Jednak spodziewamy się, że rynek elektrycznych lekkich samochodów dostawczych będzie się szybko rozwijał i przewidujemy to w swoich planach. Jesteśmy gotowi na ten ekscytujący rozwój. Dlatego wyznaczamy naszym przyszłym produktom jeszcze bardziej ambitne cele – począwszy od nowej generacji eSprintera. Zamierzamy oferować naszym klientom atrakcyjne, lokalnie bezemisyjne lekkie samochody dostawcze w każdym segmencie, w którym konkurujemy – dodał Marcus Breitschwerdt.
Pionierski transport elektryczny od 2010 roku: od Vito E-Cell do eSprintera
Strategia przyspieszonej elektryfikacji i szybki rozwój nowego eSprintera będą opierać się na mocnych fundamentach Mercedes-Benz Vans. Jako pionier w segmencie zeroemisyjnym, Mercedes-Benz Vans już w 2010 roku wprowadził na rynek pierwszą, limitowaną serię Vito E-CELL. Klienci w kilku krajach europejskich mogli przetestować ten zasilany akumulatorowo samochód dostawczy w codziennej eksploatacji. Wdrażając elektryczny układ napędowy w istniejącym pojeździe należącym do gamy modelowej, producent był w stanie szybko zdobyć cenne doświadczenie – i zaoferować klientom efektywny ekonomicznie produkt.
Obecnie klienci mogą wybierać między trzema samochodami dostawczymi Mercedes-Benz z zasilaniem akumulatorowym: furgonem eVito, eSprinterem i eVito Tourerem. W codziennym użytkowaniu wszystkie te trzy samochody dostawcze Mercedes-Benz są wydajne, niezawodne, elastyczne i godne zaufania.
Oprócz samochodów dostawczych Mercedes-Benz Vans oferuje także EQV – pierwszy pojazd MPV Mercedes-Benz klasy premium z napędem wyłącznie elektrycznym. Łączy w sobie wszechstronność Klasy V z korzyściami wynikającymi z zerowej lokalnej emisji. EQV wyznacza również standardy w swojej klasie dzięki zasięgowi 356 kilometrów, a jego szerokie spektrum zastosowań obejmuje różnorodne potrzeby klientów.
tagi: Mercedes-Benz Vans , eSprinter , platforma modułowa Electric Versatility , motoryzacja , auto , handel ,
Wygodne dostawy w ciągu maksymalnie 30 minut, bogaty wybór...
Kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje –...
Przychody ze sprzedaży odnotowane przez Auchan Polska...
Komisja szuka nowych źródeł dochodów...
Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc...
Komentarz Prezesa Polskiej Izby Handlu...
13,6 dnia – takie terminy przelewów firmy MŚP zapisywały...
Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu...