Rzeczpospolita wyselekcjonowała, w szóstej już edycji rankingu 41 najbardziej wartościowych na polskim rynku marek wśród 330 ocenianych. W klasyfikacji ogólnej MLEKOVITA zajęła 13 pozycję poprawiając tym samym wynik z ubiegłego roku o 4 miejsca. Łączna wartość ocenianych marek wyniosła ok. 58 mld zł.
MLEKOVITA to największa mleczarska grupa kapitałowa w Polsce i niekwestionowany lider branży. Grupa MLEKOVITA jest firmą ze 100-procentowym kapitałem polskim. Obecnie to najnowocześniejsza mleczarnia w kraju, o długoletniej tradycji i z ustaloną marką nie tylko na rynku polskim, ale również za granicą.
GK MLEKOVITA tworzą zakłady zajmujące się przetwórstwem i dystrybucją wyrobów mleczarskich: macierzysty w Wysokiem Mazowieckiem, a także w Bielsku Podlaskim, Morągu, Zakopanem, Lubawie i Działdowie i Baranowie oraz magazyny dystrybucyjne w Pieniężnie, Chrzanowie, Kluczborku, Kowalewie Pomorskim, Piasecznie, Wyszkowie, Łodzi, Białymstoku, Jadownikach, Goręczynie i Wolsztynie.
GK MLEKOVITA jest również liderem eksportu wśród przedsiębiorstw branży mleczarskiej. Produkty MLEKOVITY trafiają na rynki całego świata, w tym na najbardziej wymagające: Unii Europejskiej, USA, Japonii. MLEKOVITA od lat zajmuje pierwsze miejsce w prowadzonym przez Agencję Rynku Rolnego Rankingu 10 Największych Eksporterów artykułów mleczarskich.
Konsekwentnie prowadzona polityka rozwoju firmy zadecydowała o tym, że MLEKOVITA ma obecnie w asortymencie ok. 300 produktów mleczarskich, w tym m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego i szwajcarskiego, sery topione i wędzone, sery sałatkowo - kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki homogenizowane, masła i miksy maślane, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku. MLEKOVITA jest jedynym w Polsce producentem bezwodnego tłuszczu mlecznego, jak również jedynym na Podlasiu producentem lodów na skalę przemysłową.
MLEKOVITA jest właścicielem chronionych znaków towarowych. Należą do nich m. in.: Sokół, Mazdamer, Prymus, Darek, Osełka, Miss Figura, Freskovita, Favita, Polskie.
Produkty z logo MLEKOVITY zdobyły zaufanie i uznanie konsumentów krajowych i zagranicznych. Co trzecia rodzina w Polsce sięga po karton mleka z logo MLEKOVITY, a niemal co piąty Polak kładzie na kanapkę ser wyprodukowany przez mleczarnię. Firma z roku na rok osiąga coraz lepsze wyniki zarówno finansowe, w skupie i przerobie surowca, jak i w efektywności zarządzania. Przekłada się to na systematyczny wzrost wartości marki MLEKOVITA, która jest obecnie najdroższą marką na Podlasiu oraz najdroższą marką produktów mleczarskich w kraju, jak również trzecią marką wśród polskich marek żywnościowych.
(Maja Święcka)
tagi: Mlekovita ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...