Najważniejsze wyniki za sześć miesięcy do 31 września 2009 r.:
- Spadek organicznej sprzedaży piwa o 1%, wzrost sprzedaży w Afryce i Azji, zrównoważony słabszą sprzedażą na pozostałych rynkach.
- Przychody grupy spadły o 6%; wartość EBITA spadła o 2%, na co miało wpływ osłabienie podstawowych walut względem dolara amerykańskiego w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.
- Silna polityka cenowa oraz efektywność kosztowa przyczyną wzrostu organicznych wpływów grupy według stałych kursów walut o 3%, wzrost EBITA o 11% oraz wzrost marży o 110 punktów bazowych.
Komentarz Grahama Mackaya, CEO SABMiller:
„W najtrudniejszych od dziesięcioleci warunkach ekonomicznych nadal zdobywamy udziały na wielu rynkach. Przedstawione liczby ucierpiały ze względu na osłabienie naszych podstawowych walut względem dolara amerykańskiego, jednak nie ustajemy w wysiłkach, by osiągać bardzo dobre wyniki. Długofalowy rozwój naszej firmy będzie wypadkową działań zmierzających do globalnego pozycjonowania naszej firmy, inwestycji w marki i rozwijania zdolności operacyjnych".
(Maja Święcka)
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...