W tegorocznej edycji targów MAPIC, która odbyła się 18-20 listopada w Cannes we Francji wzięło udział blisko 7 000 uczestników z ponad 60 krajów, m.in.: deweloperzy, architekci, przedstawiciele dużych sieci handlowych i światowych marek, sieci kinowych oraz agencji nieruchomości. Wśród prezentowanych obiektów znalazły się projekty trzech nowych galerii handlowych, które planuje wybudować Dariusz Miłek, prezes spółki NG2, twórca i właściciel sieci ponad 700 sklepów obuwniczych.
Galeria Korona Kielce w Kielcach, Galeria Warmińska w Olsztynie i Galeria Goplana w Lesznie - to, co łączy te trzy projekty to wyróżniająca się architektura i interesująca koncepcja.
„Sama nazwa i wnętrze obiektu są bardzo ważne i stanowią istotny element, który wpływa na sukces obiektu, ale istotna jest również architektura, która będzie równie atrakcyjna teraz, jak i za kilka lat. Projekty takie, jak Galeria Warmińska w Olsztynie, które biorą pod uwagę nie tylko aspekt architektoniczny, ale również potrzeby najbliższego otoczenia i lokalnej społeczności z punktu widzenia rozrywki, sportu i rekreacji oraz sposobów spędzania wolnego czasu, są projektami, które wskazują drogę i przyszłościowy kierunek rozwoju tego rynku. Takie obiekty mogą być elementem promującym miasto, podnoszącym jego atrakcyjność w skali kraju" - mówi Grzegorz Pękalski, Prezes Zarządu Libra Project.
„Architekci odpowiedzialni za projekty naszych galerii to wysokiej klasy zawodowcy, którzy znają rynki europejskie i światowe, więc myślę, że nie mamy się czego wstydzić. Mogę śmiało powiedzieć, że projekty naszych galerii w tej chwili są jednymi z najładniejszych w Polsce i Europie" - mówi Leszek Chudy, Church Land Development.
To, co łączy te trzy projekty to również bardzo dobra lokalizacja w miastach, w których nasycenie w obszarze handlu jest znacznie poniżej średniej.
Cuprum Arena w finale konkursu European Shopping Center Award 2010
O tym, że galerie Dariusza Miłka są na najwyższym, światowym poziomie świadczy nominacja Cuprum Areny w konkursie European Shopping Center Award 2010 organizowanym przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych (ICSC). Lista centrów, które przeszły do ścisłego finału została ogłoszona podczas tegorocznych targów MAPIC.
Galeria Cuprum Arena, otwarta w maju tego roku w Lubinie, rodzinnym mieście Dariusza Miłka, została nominowana jako jeden z czterech obiektów w Europie w kategorii New Developments: Medium, czyli nowych centrów handlowych średniej wielkości (o powierzchni od 30 000 do 45 000 m²). Tym samym znalazła się w wąskim gronie trzech centrów handlowych z Polski, które dostały się do finału konkursu (razem z poznańską Galerią Malta i wrocławską galerią Renoma).
Nagrody European Shopping Center Award, przyznawane przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych (ICSC), to najbardziej prestiżowe wyróżnienie w branży centrów handlowych. Konkurs ten odbywa się corocznie od 1977 roku i nagradza najbardziej wyjątkowe centra handlowe w Europie, w tym zarówno obiekty nowe, jak i zmodernizowane.
Nagrody European Shopping Center Award 2010 będą przyznawane w sześciu kategoriach: New Developments: Small (o powierzchni poniżej 30 000 m²), New Developments: Medium (o powierzchni 30 000 - 45 000 m²), New Developments: Large (45 000 - 80 000 m²), New Developments: Extra Large (powyżej 80 000 m²), Refurbishment and Extension (centra wyremontowane i rozbudowane) oraz Specialised (centra wyspecjalizowane). Zwycięzcy zostaną zaprezentowani podczas 35. europejskiej konferencji ICSC, która odbędzie się pod koniec kwietnia 2010 roku w czeskiej Pradze. Zwycięskie centra będą automatycznie zgłoszone do światowego konkursu 2010 ICSC International Awards Program, który zostanie ogłoszony w grudniu 2010 roku.
Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych (International Shopping Center Council, ICSC) jest globalną organizacją, która zrzesza ok. 75 tys. członków z ponad 80 krajów - specjalistów z branży centrów handlowych, jak również przedstawicieli władzy publicznej i nauki. ICSC koordynuje prace 25 krajowych i regionalnych rad centrów handlowych.
(Maja Święcka)
tagi: Cuprum Arena ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...