Nieskategoryzowane

Netto buduje na swoim

Środa, 18 listopada 2009
W najbliższy czwartek, 19 listopada, o godz. 8.00, Netto otworzy aż trzy nowe markety: w Poznaniu przy ul. Skibowej, w Białych Błotach pod Bydgoszczą oraz w Oświęcimiu przy ul. Pilata. Wszystkie markety to standardowe 660 mkw. powierzchni handlowej i trzy poddzierżawiane stoiska: z prasą, mięsne oraz piekarnicze. W każdym nowym Netto znajdzie pracę 12 osób, zatrudnionych za pośrednictwem powiatowych urzędów pracy. 

Nowe sklepy będą otwarte od godz. 7.00 do 21.00 od poniedziałku do soboty, a w niedziele od godz. 8.00 do 20.00. 

Sklep w Poznaniu będzie siódmym, a sklep w Bydgoszczy szóstym z kolei w tej miejscowości. Swój pierwszy sklep w Oświęcimiu duńska sieć otworzyła we wrześniu tego roku, Netto przy Pilata będzie drugim w tym mieście. Przy każdej z nowo otwieranych placówek powstał duży, wygodny parking. Wszystkie sklepy zostały wybudowane na działkach zakupionych przez sieć. Ten model inwestowania w Polsce jest preferowany przez Netto. W ubiegłym tygodniu "na własne" przeniosły się sklepy w Szczecinie i Koszalinie.

"Nie oznacza to, że zamierzamy rezygnować z wynajmowania powierzchni handlowej pod markety, ale będziemy uważnie przyglądać się kosztom ponoszonym z tego tytułu" - zapowiada Sławomir Nitek. - "W tym roku wszystkie sklepy, które otworzyliśmy, a było ich dotąd 20, zostały wybudowane od podstaw na naszych własnych działkach. Jeszcze ok. 15 proc. marketów mieści się w wynajmowanych siedzibach."

Do końca roku Netto planuje dalszy rozwój przede wszystkim na Śląsku i zamierza otworzyć kolejne sklepy m.in. w Rybniku, Pyskowicach, Jeleniej Górze, ale także na Pomorzu - w Słupsku. "W planach mieliśmy otwarcie 30 marketów w tym roku i te plany chcemy zrealizować" - zapowiada Slawomir Nitek.

Jakie atrakcje dla swoich klientów przygotowała sieć z okazji otwarć? Tradycyjne rodzinne pikniki z darmową kawą, herbatą, kaszanką i kiełbaską z grilla, rozdawnictwo prezentów od firm współpracujących z Netto oraz toreb ekologicznych, a przede wszystkim - wiele atrakcyjnych produktów po wyjątkowo promocyjnych cenach.

Duńska sieć osiedlowych sklepów spożywczych, oferujących produkty pierwszej potrzeby po niskich cenach, jest obecna na polskim rynku od sierpnia 1995 roku, kiedy to otwarty został pierwszy sklep w Szczecinie. Netto posiada dwa centra dystrybucyjne: w Motańcu pod Szczecinem oraz w Domasławie pod Wrocławiem oraz 173 sklepy.

Netto sp. z o.o. jest obecnie największą firmą w województwie zachodniopomorskim, zatrudnia 2430 osób. Bierze aktywny udział w życiu lokalnych społeczności nie tylko na Pomorzu, ale we wszystkich mniejszych i większych miejscowościach, w których jest obecna. Firma wspiera liczne imprezy sportowe oraz kulturalne, z których najbardziej znane są: Pekao  Szczecin Open, największa impreza tenisowa w Szczecinie, Pedro's Cup,  Netto Cup, Baba Cup, Turniej Dzielnic w Szczecinie, wyprawę jachtu Starego do Islandii, Jarmark Chmielno-Wikliniarski w Nowym Tomyślu, Dożynki Gminne w Kobierzycach, Lwóweckie Lato Agatowe w Lwówku Śląskim, angażuje się w akcje charytatywne - jak choćby w tym roku: pomoc pogorzelcom po pożarze hotelu w Kamieniu Pomorskim, czy udział w loterii charytatywnej, z której dochód przeznaczony był na rzecz koszalińskiego hospicjum.

Netto stanowi część Dansk Supermarked A/S, której właścicielami są A.P. Mřller-Mćrsk Gruppen i F. Salling. Dansk Supermarked jest również właścicielem i zarządcą sieci hipermarketów Bilka i Fotex. Dansk Supermarked jest drugim co do wielkości przedsiębiorstwem działającym w branży handlu detalicznego w Danii. Poza Polską i Danią, sieć rozwija się w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwecji.

(Maja Święcka)

tagi: Netto ,