Advertisement

Nieskategoryzowane

Wyniki ADVADIS S.A. po trzech kwartałach 2009 roku

Środa, 18 listopada 2009
ADVADIS S.A. osiągnął w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku przychody ze sprzedaży w wysokości 482,5 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 16 proc. w stosunku do porównywalnych przychodów w analogicznym okresie roku poprzedniego (414,34 mln zł). Zysk operacyjny zwiększył się o blisko 32 proc., sięgając kwoty 4,6 mln zł, wobec 3,5 mln zł wypracowanych przed rokiem. Zysk netto liczony narastająco przekroczył po pierwszych trzech kwartałach 3 mln zł.
"ADVADIS funkcjonuje coraz lepiej na poziomie operacyjnym, co widać już w wynikach spółki. Z kwartału na kwartał zwiększamy rentowność działalności operacyjnej. Po pierwszych trzech miesiącach wynosiła ona 0,51 proc., po półroczu 0,78 proc., a po dziewięciu miesiącach już 0,95 proc. Prowadzone przez nas nieprzerwanie prace w zakresie zwiększania efektywności wszystkich poziomów funkcjonowania organizmu powstałego z połączonych spółek, jakim jest Advadis, nakierowane są na kontynuację tej tendencji także w kolejnych okresach" - mówi Lubomir Serbin, Prezes Zarządu ADVADIS S.A.

W samym trzecim kwartale przychody ze sprzedaży spółki wzrosły o 18 proc. - ze 150,8 mln zł do 178,1 mln zł, a zysk operacyjny zwiększył się o 27 proc. w ujęciu rok do roku - z 1,7 mln zł do 2,2 mln zł.

"Znaczący wzrost sprzedaży potwierdza, iż Advadis posiada coraz silniejszą pozycję rynkową. Trzeci kwartał był dla nas okresem szczytowych obrotów, gdyż pogoda w tym okresie sprzyjała wzrostowi spożycia piwa, wód i napojów. W strukturze sprzedaży swoją pozycję wzmocniło piwo, przynosząc 64 proc. przychodów. Zgodnie z tendencją sezonową udziałowo spadło natomiast spożycie alkoholi mocnych - jego wzrostu można oczekiwać w okresie jesienno zimowym" - wyjaśnia Lubomir Serbin.

"IV kwartał będzie również bardzo istotny dla całorocznych wyników ze względu na okres świąteczny. Liczymy, iż także w tym okresie uda nam się zwiększyć przychody, potwierdzając tym samym rosnące znaczenie spółki na tym wymagającym rynku" - dodaje Lubomir Serbin.

(Maja Święcka) 

tagi: Advadis ,