Advertisement

Nieskategoryzowane

Trzy nagrody EFFIE dla marek P&G

Poniedziałek, 16 listopada 2009
Podczas uroczystej dziesiątej gali wręczenia nagód EFFIE kapituła wyróżniła kampanie: Vizir, Fairy oraz Pampers. EFFIE Awards to najważniejsza nagroda w branży marketingowej. Docenia efektywność kampanii reklamowej, skuteczność dotarcia do właściwej grupy docelowej oraz wywołanie zamierzonego efektu sprzedażowego. Ze względu na wysokie kryteria merytoryczne stawiane pracom nadsyłanym na konkurs, należy ona do najbardziej cenionych nagród w branży komunikacji marketingowej na całym świecie.

Kampanie, które zwyciężają EFFIE to takie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę klienta. W tym roku nagrodzone kampanie P&G to:

- Vizir  (z Leo Burnett Warszawa) - Kampania „Szorstkie potwory" miała na celu komunikację nowego wariantu Vizira - Vizir z efektem Lenora. Strategią było skoncentrowanie się na miękkości przy jednoczesnej komunikacji Vizirowej bieli.  


- Fairy (z Grey Worldwide Warszawa) - kampania, w której główny element stanowił motyw letniego grillowania nad morzem, a dokładniej w Sopocie. Fairy, przetestowane zostało na oczach widzów, dzięki czemu korzyści, których dostarcza płyn, zostały zweryfikowane już na poziomie tworzenia reklamy. Komunikat został dodatkowo wzmocniony obecnością polskiego celebryty - Irka Bieleninika.


- Pampers (z MediaCom) - w odpowiedzi na fakt, że co trzy minuty na świecie z powodu tężca umiera jedno dziecko Pampers i Unicef prowadzą akcję, w której 1 paczka Pampers = 1 szczepionka przeciwtężcowa.

EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR uzyskało w 1999 r. licencję na prowadzenie konkursu EFFIE w naszym kraju. Polska jest obecnie jednym z 38 krajów na świecie, gdzie konkurs jest organizowany.

(Maja Święcka)

tagi: P&G ,