Kampanie, które zwyciężają EFFIE to takie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę klienta. W tym roku nagrodzone kampanie P&G to:
- Vizir (z Leo Burnett Warszawa) - Kampania „Szorstkie potwory" miała na celu komunikację nowego wariantu Vizira - Vizir z efektem Lenora. Strategią było skoncentrowanie się na miękkości przy jednoczesnej komunikacji Vizirowej bieli.
- Fairy (z Grey Worldwide Warszawa) - kampania, w której główny element stanowił motyw letniego grillowania nad morzem, a dokładniej w Sopocie. Fairy, przetestowane zostało na oczach widzów, dzięki czemu korzyści, których dostarcza płyn, zostały zweryfikowane już na poziomie tworzenia reklamy. Komunikat został dodatkowo wzmocniony obecnością polskiego celebryty - Irka Bieleninika.
- Pampers (z MediaCom) - w odpowiedzi na fakt, że co trzy minuty na świecie z powodu tężca umiera jedno dziecko Pampers i Unicef prowadzą akcję, w której 1 paczka Pampers = 1 szczepionka przeciwtężcowa.
EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR uzyskało w 1999 r. licencję na prowadzenie konkursu EFFIE w naszym kraju. Polska jest obecnie jednym z 38 krajów na świecie, gdzie konkurs jest organizowany.
(Maja Święcka)
tagi: P&G ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...