Advertisement

Nieskategoryzowane

HELIO ustanawia kolejne sprzedażowe rekordy

Piątek, 13 listopada 2009
Rynkowy lider w produkcji masy makowej oraz wolumenowy lider w sprzedaży bakalii paczkowanych pod marką producencką opublikował raport kwartalny za deficytowy dla swojej branży okres. Mimo że prezentowane wyniki nie ważą na całorocznej ocenie Spółki, świadczą one o utrzymaniu wysokiej i wyróżniającej na tle rynku dynamiki rozwoju przedsiębiorstwa i jego dobrej kondycji. HELIO po raz kolejny poprawiło bowiem swoją sprzedaż, a także poczyniło należyte przygotowania do kluczowego sezonu bożonarodzeniowego.

30 września 2009 r. HELIO S.A. zakończyła pierwszy kwartał roku obrotowego 2009/2010 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca). Mimo że był to typowy dla branży okres letniego obniżenia sprzedaży, Spółce udało się poprawić uzyskane przychody o ponad 20% w porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku, a tym samym odnotować swój kolejny sprzedażowy rekord. Wzrost sprzedaży w połączeniu z efektywną polityką kosztową zaowocował zniwelowaniem charakterystycznej dla okresu wakacyjnego starty do poziomu 163 tys. zł, co oznacza jej redukcję o 35% r/r.

"W naszej działalności kwartał wakacyjny corocznie cechował się wynikiem netto na niskim poziomie. Należy bowiem pamiętać, że w okresie lipiec - wrzesień sprzedaż bakalii spada m.in. z uwagi na dostępność świeżych owoców, a jednocześnie jest to czas przygotowań do kluczowego dla branży sezonu bożonarodzeniowego" - mówi Leszek Wąsowicz, Prezes Zarządu HELIO S.A. - "Ograniczenie straty względem analogicznego kwartału ubiegłego roku jest niewątpliwym sukcesem, który świadczy, że Spółka radzi sobie coraz lepiej nawet w najbardziej uciążliwych dla branży miesiącach. Liczę jednocześnie, że poprawienie naszych wyników już w pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego jest zapowiedzią kolejnych tegorocznych sukcesów."

W kontekście wysokiej dynamiki rozwoju przedsiębiorstwa, przyszłość HELIO wydaje się być faktycznie pomyślna. Dynamika wzrostu osiąganych przychodów ze sprzedaży spółki nadal znacznie wyprzedza rynek (Wzrost rynku szacuje się na ok. 7-10 % rocznie; w ostatnim kwartale <lipiec - wrzesień 2009> HELIO S.A. odnotowało 21% wzrost przychodów ze sprzedaży r/r, zaś dla porównania jego Konkurent 3% r/r.), dzięki czemu pozycja HELIO na krajowym rynku paczkowanych bakalii jest coraz mocniejsza (wg badań GfK Polonia za okres lipiec 2008 - czerwiec 2009 HELIO jest wolumenowym liderem rynku bakalii paczkowanych pod marką producenta). Mając na uwadze fakt, że przed spółką strategiczny dla branży sezon świąteczny, można zatem się spodziewać, że już kolejny kwartał zakończy się dla HELIO solidnym wynikiem, tym bardziej, że spółka zapowiada aktywne wsparcie marketingowe sprzedaży swoich produktów.

"W okresie przedświątecznym sprzedaż produktów sygnowanych logo HELIO będziemy wspierać działaniami z zakresu reklamy i PR w prasie poradniczo-kobiecej i handlowej oraz w gazetkach promocyjnych sklepów. Zdecydowaliśmy się również ponowić kampanię telewizyjną emitując nasze filmy reklamowe przy serialach i programach telewizyjnych cieszących się największą oglądalnością w kluczowych stacjach telewizyjnych, tj. TVP1, TVP2, TVN, czy Polsat" - skomentował Prezes - "Bez wątpienia pod względem aktywności marketingowej wyróżniamy się na tle konkurencji, co przynosi oczekiwane rezultaty. Nasza sprzedaż rośnie bowiem szybciej niż rynek, zaś popularność bakalii HELIO potwierdzają zarówno przyznane nam prestiżowe nagrody, jak i agencje badań rynkowych. Wierzę zatem, że poczynione przez nas przygotowania do sezonu bożonarodzeniowego przyniosą i tym razem oczekiwane efekty, a tym samym już za kilka miesięcy z radością będziemy mogli podzielić się z Państwem pomyślnymi podsumowaniami okresu świątecznego."

Wyniki finansowe HELIO S.A. (w tys. zł)

 

I kwartał roku 2009/2010

01.07.2009 - 30.09.2009

Analogiczny kwartał roku 2008/2009

01.07.2008 - 30.09.2008

Przychody ze sprzedaży

7 988

6 621

Zysk netto

-163

-251

 

(Maja Święcka)

tagi: Helio ,