Jednostkowe przychody ze sprzedaży Spółki Makarony Polskie w III kwartale 2009 roku wyniosły 23 799 tys. zł. Stanowi to wzrost o 39 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wynik netto Spółki w III kwartale 2009 roku wyniosł 482 tys. zł, w porównaniu do 152 tys. zł w III kwartale 2008 roku.
Blisko 30 proc. przychodów Grupy Makarony Polskie stanowi sprzedaż produktów pod markami własnymi (Stoczek, Abak, Sorenti), resztę zaś stanowią kontrakty z sieciami handlowymi na sprzedaż produktow private labels. W perspektywie 3 lat planowane jest zwiększenie, do co najmniej 50 proc., sprzedaży wyrobów pod własnymi markami.
Wzrost przychodow ze sprzedaży w III kwartale 2009 roku, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, wystąpił w obszarze wszystkich kanałów dystrybucji produktów Grupy - w handlu tradycyjnym, sieciowym oraz w ramach eksportu.
„W tym roku zakończyliśmy inwestycje, ktore zapewniają moce produkcyjne na poziomie 4,3 tys. ton makaronu miesięcznie. Obecnie wykorzystujemy nieco ponad 50 proc. nowych mocy produkcyjnych. Planujemy jednak już w pierwszej połowie 2010 roku zwiększyć wykorzystanie mocy do 85 - 90 proc., a wowczas efekty skali będą jeszcze bardziej widoczne. Nasze prognozy zakładają dalszą poprawę wyników do poziomu rentowności" - mówi Paweł Nowakowski, Prezes Makarony Polskie S.A.
W połowie przyszłego roku zakończy się proces wdrożenia nowego systemu informatycznego klasy ERP - kluczowego elementu w kontekśie dalszego rozwoju Grupy. „Obecnie opracowujemy nową strategię rozwoju dla Grupy Makarony Polskie. Stawiamy na dalszy dynamiczny rozwoj oparty na wzrośie organicznym oraz akwizycjach. Poszukujemy ciekawych podmiotow i atrakcyjnych segmentow rynku artykułów spożywczych, w których bęziemy inwestować" - podkreśa Prezes Nowakowski.
(Maja Święcka)
tagi: Makarony Polskie ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...