Pekpol jest firmą, której początki sięgają roku 1974, w którym to uruchomiono pierwszą produkcję. Zakład powstał na terenach kurpiowszczyzny, ówcześnie regionu bogatego w surowiec i tradycje. Do końca lat 90-tych była to firma nastawiona głównie na produkcję na rynek lokalny. Zmiana nastąpiła wraz z przyłączeniem Polski do Unii Europejskiej. Chcąc stworzyć przedsiębiorstwo, które będzie w stanie konkurować na trudnym rynku wewnątrz unijnym, zarząd zakładów zdecydował się na kompleksową przebudowę firmy. Głównym celem było wykorzystanie nowoczesnej technologii oraz sprawdzonych receptur, do przygotowania znanych produktów o jeszcze lepszej jakości.
Asortyment firmy z roku na rok, staje się coraz bardziej różnorodny. Wynika to ze stale rosnących oczekiwań klientów, jak i z systematycznie realizowanej strategii. Do najbardziej rozpoznawalnych produktów Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka" należą parówki Paryżanki oraz Balbinki - parówki dla dzieci. Marki te, oprócz uznania klientów uzyskały również szereg nagród oraz certyfikatów. I tak np. Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, przyznało parówkom Balbinkom Pozytywną Opinię, uznając tym samym, że parówki te są bezpieczne dla dzieci powyżej 3 roku życia. Parówki Balbinki, są teraz jedynym produktem mięsnym w Polsce, który może poszczycić się tym certyfikatem.
Rosnące moce produkcyjne oraz coraz bogatsza oferta, przyczyniły się do decyzji o wejściu Zakładów Mięsnych "Pekpol Ostrołęka" na zupełnie nowe obszary działalności. ,,Dlatego w tym roku rozszerzyliśmy naszą sieć dystrybucji na województwa opolskie, dolnośląskie oraz zachodniopomorskie. Nasze wędliny są więc dostępne w całej Polsce. Z dużą uwagą obserwujemy także rynki zagraniczne. W tej chwili, nasza oferta trafia do odbiorców w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoch, Litwy, Węgier. Zupełnie innym kierunkiem naszego rozwoju jest przygotowanie oferty z myślą o branży HoReCa." - mówi Tomasz Łączyński prezes Zakładów Mięsnych ,,Pekpol Ostrołęka".
Sukces, takich firm jak Pekpol, wynika w sporej mierze z wyjątkowego podejścia do kontaktów z partnerami handlowymi. "Zaistnienie w świadomości klienta, jest obecnie bardzo trudne. Duża konkurencja w branży przekłada się na rosnący ,,ścisk" na sklepowej półce. Dlatego, tak ważne jest posiadanie grupy sprawdzonych przedstawicieli handlowych oraz firm, które zdecydowały się na współpracę z nami. W najbliższych latach, firma zamierza skoncentrować się na poszerzaniu swojego asortymentu a także na ciągłym udoskonalaniu produkcji." - mówi Tomasz Łączyński.
(Maja Święcka)
tagi: Pekpol ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...