Rozmowy niefiltrowane

Zmieniający się klient

Piątek, 18 października 2019 HURT & DETAL Nr 10/164. Październik 2019
Przede wszystkim konkurencja – powstaje w okolicy wiele dużych sklepów, które odbierają klientów. Dodatkowo doszły te niedziele – ja pracuje w każdą. Dodam, że jestem w dobrej sytuacji bo to jest mój sklep – częstym powodem zamykania się małych sklepów detalicznych koszty wynajmu, które są bardzo wysokie. Poza tym zmienia się klient, np. kiedyś ludzie inaczej planowali zakupy, teraz w sobotę jest mniejszy ruch a w niedzielę kupują ci zapominalscy. Wielu zraziło się do dyskontów, m. in. przez kolejki. Ja nie narzekam na brak klientów, wydaje mi się że chodzi o pewną lojalność. Poza tym wygoda – ludzie są przyzwyczajeni, że do mnie przyjdą i wiedzą, że mogą zamówić konkretny towar. Wielu młodych mnie odwiedza, za to ci starsi podczas zakupów w dyskoncie, zazwyczaj kupują za dużo i są niezadowoleni, że produkty się marnują . Chociaż jestem w sieciówce jest to bardzo elastyczna współpraca. Mogę kupować towar od nich z hurtowni ale nie muszę – nic mi nie narzucają. Dzięki temu mogę dostosować ofertę do oczekiwań. Dodatkowym ułatwieniem są też nowoczesne rozwiązania, na przykład zamawianie towarów przez e-platformę. Poza tym w handlu pomocna jest lojalność do partnerów – nawet jeśli ktoś mi oferuje coś taniej, to ja wybiorę znanego od lat dostawcę. Największym wyzwaniem jest dla mnie to, żeby klient był zadowolony. Czasami jest trudno, zwłaszcza gdy przychodzą niemili klienci.
Małgorzata Kostecka
Właścicielka sklepu w Dąbrówce



tagi: rozmowy niefiltrowane , sprzedaż , handel ,