Według organizatora konkursu, Superbrand to marka, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie. Oferuje konsumentom znaczące, emocjonalne bądź fizyczne korzyści, których konsumenci pragną i które rozpoznają. Superbrand daje konsumentowi świadomie lub podświadomie wyczuwalną przewagę nad konkurencyjnymi markami.
W tym roku tytuły Superbrand i Business Superbrand zostaną już po raz czwarty przyznane markom, które odniosły największy rynkowy sukces. W rankingu marek konsumenckich i biznesowych startuje po 1500 produktów i usług, a zadaniem jurorów jest ich ocena w skali od 1 -20. Te, które uzyskują punktację powyżej 12. zyskują prawo do używania tytułu Superbrand przez cały czas trwania bieżącej edycji. Finałem jest wydanie albumu zwanego Biblią Brandingu i udział w uroczystej Gali, na której wręczane są statuetki.
Marki zostają wyselekcjonowane poprzez specjalnie dobrany i niezależny panel ekspertów zwany Radą Marek. W jego skład wchodzą ludzie z różnych środowisk: dziennikarze, ludzie z agencji (marketingowych, PR, badań rynku itd.) oraz przedstawiciele największych firm, którzy sami są specjalistami od marki. W tym roku w Radzie Marek zasiada 18 jurorów, m.in. Nina Kowalewska-Motlik, prezes New Communications, Paweł Kowalewski, prezes polskiego oddziału IAA, Jarek Ziębiński, szef Leo Burnett na kraje Europy Centralnej i Wschodniej dr Irena Eris i wiele innych osób od lat związanych z marketingiem.
„Bardzo się cieszymy z faktu przyznania naszej firmie tytułu Superbrand. Na całym świecie wyróżnienie to traktowane jest jako dowód, świadczący o wyjątkowej sile i rozpoznawalności nagrodzonych marek. To również dowód uznania zarówno ze strony konsumentów, jak i przedstawicieli branży reklamowo-marketingowej, dla pracy naszych zespołów nad budowaniem wizerunku i marki Carrefour" - mówi Maria Cieślikowska, Dyrektor ds. komunikacji zewnętrznej i PR Carrefour Polska.
Organizacja Superbrands powstała w Polowie lat 90-tych w celu promowania idei brandingu. Obecnie istnieje w ponad 80 krajach świata, gdzie z powodzeniem wydaje albumy, często nazywane „Bibliami brandingu", przedstawiające case studies o czołowych markach na poszczególnych rynkach.
(maj)
tagi: Carrefour ,
Mondelēz International zainwestował w estońską firmę...
„Od początku roku znacząco wzrosła zmienność i...
W I kwartale br. liczba wniosków dotyczących założenia...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...