W pomieszczeniach biurowych firmy pojawiły się plakaty informujące o sposobach oszczędzania energii, poprzez stosowanie się do prostych zasad, jak: wyłączanie oświetlenia w pustych pomieszczeniach biurowych oraz w rzadko uczęszczanych częściach korytarza, nie pozostawiania urządzeń w stanie czuwania, czy wyjmowanie ładowarki do telefonu lub laptopa z gniazdka, po naładowaniu baterii.
Ponadto, na korytarzach pojawiły się skrzynki, do których zbierane są zużyte baterie oraz plastikowe nakrętki od butelek, natomiast na monitorach komputerów pojawia się wygaszasz ekranu z informacjami o sposobach oszczędzania energii w biurze.
Tak pozornie proste komunikaty mają zmieniać świadomość pracowników Carrefour, promować postawy pro-ekologiczne, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do zmniejszenia zużycia energii elektrycznej w siedzibie Carrefour Polska.
Carrefour Polska jako firma odpowiedzialna społecznie i wrażliwa na problemy środowiska podjęła już szereg konkretnych zobowiązań w zakresie racjonalnego gospodarowania energią. Do końca 2009 roku firma zamierza wymienić żarówki w sklepach - tradycyjne oświetlenie zostanie zastąpione energooszczędnym, wdrożony zostanie także system zarządzania energią, mierzący i optymalizujący zużycie prądu. W tym roku firma również zamierza wyposażyć niektóre sklepy w nowoczesne meble chłodnicze, co pozwoli na znaczące zmniejszenie zużycia energii elektrycznej.
W marcu Carrefour Polska przystąpił do akcji „Godzina dla Ziemi" organizowanej przez WWF, która miała na celu uwrażliwienie społeczeństwa na konieczność ograniczenia zużycia prądu. Podczas akcji w prawie wszystkich sklepach na terenie Polskie wygaszono 50% oświetlenia.
Natomiast w lutym 2009 roku Grupa Carrefour jako jedyna firma handlowa w Europie przyłączyła się do Tygodnia Zrównoważonej Energii, organizowanego przez Komisję Europejską. Wcześniej, sieć zobowiązała się do systematycznego obniżania zużycia energii - od roku 2004 zużycie spadło już o 9,2 %, natomiast do roku 2020 redukcja ma wynieść 20%.
Projekt „Zielone Biuro" to kolejny element realizowanej przez firmę Carrefour strategii odpowiedzialnego biznesu.
TM
tagi: Carrefour ,
W lipcu ceny w sklepach były średnio o 5,7% wyższe niż rok...
Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję...
Startujący niedługo system kaucyjny nie jest gotowy do...
Rozmowę kwalifikacyjną warto traktować jak dialog...
Zdaniem ekspertów, dane pokazują coraz większą...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...