Checkpoint Systems, wiodący dostawca rozwiązań w zakresie zabezpieczania, znakowania i śledzenia produktów oraz kontroli poziomu zapasów magazynowych, poinformował o udanym wdrożeniu autorskiego rozwiązania logistycznego Merchandise Visibility w sieci sklepów Charles Vögele - międzynarodowego dostawcy odzieży, mającego siedzibę w Szwajcarii. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie, a jego innowacyjność została już doceniona przez prestiżowy amerykański magazyn branżowy RFID Journal jako najlepsza implementacja RFID.
Merchandise Visibility, tłumacząc dosłownie z angielskiego oznacza widoczność towaru i praktycznie na tym właśnie polega - na zapewnieniu możliwości kontroli zawartości ładunku podczas dystrybucji towaru, jak również stanów magazynowych i obecności poszczególnych produktów na półce w sklepie.
System zaimplementowany w Charles Vögele łączy w sobie możliwości zarządzania stratami powstającymi w efekcie kradzieży oraz kontroli poziomu zapasów magazynowych. Składają się na niego usługi i wyposażenie techniczne obejmujące zabezpieczenia antykradzieżowe oraz Check-Net - globalne rozwiązanie w zakresie etykietowania i metkowania odzieży na etapie produkcji (source-tagging). Pozwala on na umieszczanie inteligentnych etykiet i etykiet zabezpieczających już na etapie produkcji, dzięki czemu można je wykorzystać do śledzenia towaru w całym procesie logistycznym. Są one wykorzystywane również w sklepach, gdzie umożliwiają lokalizowanie konkretnego przedmiotu - czy jest on w przestrzeni sklepowej, na zapleczu, w przymierzalniach, czy już przy kasie. Dostarczają więc danych do optymalizacji zapasów, dzięki czemu detalista może uniknąć problemu braku towaru na półce, co usprawnia z kolei sprzedaż.
Rozprowadzenie 70 milionów sztuk odzieży produkowanej przez ponad 400 dostawców do 34 centrów dystrybucji w Azji i w Europie jest ogromnym wyzwaniem logistycznym dla firmy Charles Vögele. Wdrożone rozwiązanie znacząco ułatwi to zadanie.
Zarządzający logistyką w Charles Vögele mają teraz możliwość śledzenia pojedynczych sztuk towaru w całym łańcuchu dostaw. Zyskują dzięki temu stałą kontrolę nad poziomem zapasów. Pozwala to wyeliminować między innymi takie sytuacje jak błędy w pakowaniu towaru czy niewłaściwe nadanie przesyłek.
Korzyści wprowadzonego rozwiązania rozciągają się także na sklepy. Zarządzający nimi mają teraz dokładny podgląd na to, ile towaru znajduje się na powierzchni handlowej, a ile na zapleczu, dzięki czemu mogą zapobiegać brakom na półkach o wiele skuteczniej niż miało to miejsce dotychczas. Mogą być pewni, że najpopularniejsze linie produktów będą zawsze dostępne do przymierzenia i zakupu.
Po pomyślnym wdrożeniu rozwiązania w swoich sklepach w Słowenii, Charles Vögele planuje wprowadzenie go w całym łańcuchu dostaw i sklepach na terenie Europy.
TM
tagi: Checkpoint systems ,
49,1% Polaków przyznaje, że ich obecna sytuacja finansowa...
Sieć utrzymała silny trend wzrostu sprzedaży w pierwszym...
Mondelēz International zainwestował w estońską firmę...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...