Advertisement

Nieskategoryzowane

Firmy z sektora usługowego wydadzą najwięcej na szkolenia

Poniedziałek, 15 czerwca 2009
Sektor usługowy ma wciąż największy potencjał w inwestycjach szkoleniowych w 2009 roku. Planowana wysokość budżetów na szkolenia w firmach tworzących usługi stanowi 44 proc. szacowanej wartości rynku usług szkoleniowych w 2009 roku.
W porównaniu z wydatkami w poprzednim roku, prognozy przewidują spadek o 3 pp, co ma związek z obecną sytuacją ekonomiczną. Altkom Akademia zaprezentowała raport dotyczący aktualnego stanu rynku szkoleń (branże: FMCG - consulting, logistyka, wydawnictwa i media, budownictwo). Wyniki badania przeprowadzonego na próbie ponad 800 polskich firm dowodzą, że pracodawcy są świadomi potrzeb edukacyjnych pracowników i nie oszczędzają na szkoleniach, mimo spowolnienia gospodarki.

Badanie na zlecenie firmy Altkom Akademia przeprowadził instytut badawczy Millward Brown / SMG KRC. Odbyło się ono między grudniem 2008 r. a marcem 2009 r., a jego wyniki pokazują kierunek,
w którym zmierza rynek szkoleń.

Wyniki badania wskazują na prawidłowość, według której firmy dużej i średniej wielkości przewidują więcej środków na szkolenia pracowników, niż małe przedsiębiorstwa. Wybór zakresu szkoleń
w 2009 r. również zależy od rozmiaru organizacji. Większe instytucje częściej przeznaczają środki
na szkolenia „miękkie", w przeciwieństwie do mniejszych, które kształcą w tematach związanych
z bieżącym funkcjonowaniem firmy, takimi jak finanse, księgowość i prawo.

(maj)

tagi: szkolenia ,