Zarząd PKN Orlen zatwierdził dalszy rozwój stacji benzynowych na zasadach franczyzy. Plany obejmują wprowadzenie nowych umów franczyzowych.
Strategia PKN Orlen zakłada wzrost udziału marek płockiego koncernu w sprzedaży detalicznej z 28 proc. w 2007 r. do 32 proc. w 2013 r. W najbliższym czasie PKN Orlen chce przedstawić do rozważenia dotychczasowym i nowym fanczyzobiorcom nowe umowy, które mają być konkurencyjne w stosunku do innych tego typu ofert na polskim rynku. Nowe umowy franczyzowe zawierają m.in. zmianę rozliczeń w zakupach paliw od płockiego koncernu.
Obecnie cena paliw PKN Orlen oferowanych franczyzobiorcom oparta jest na notowaniach cen ropy naftowej na trzech giełdach europejskich i zależy od okresowych wahań tych notowań, a także wahań kursów walut.
Nowe umowy zakładają także, że franczyzobiorca będzie miał wybór sposobu dostaw paliwa z PKN Orlen, jak dotychczas - poprzez OrlenTransport lub transportem własnym. Nadal obowiązywała będzie wymagana wyłączność zaopatrywania stacji w paliwa płockiego koncernu. Obecnie PKN Orlen posiada ogółem 1334 stacji własnych. Na koniec 2008 r. płocki koncern miał 356 kontraktów z partnerami franczyzowymi, w tym 227 obejmowało stacje z logo Orlen, a 129 stacje z logo Bliska. W niebiesko-białej marce stacji patronackich Petrochemia Płock działają jeszcze 124 placówki.
(maj)