Nieskategoryzowane

PKN Orlen z nowymi umowami franczyzowymi

Piątek, 22 maja 2009
Zarząd PKN Orlen zatwierdził dalszy rozwój stacji benzynowych na zasadach franczyzy. Plany obejmują wprowadzenie nowych umów franczyzowych.
Strategia PKN Orlen zakłada wzrost udziału marek płockiego koncernu w sprzedaży detalicznej z 28 proc. w 2007 r. do 32 proc. w 2013 r. W najbliższym czasie PKN Orlen chce przedstawić do rozważenia dotychczasowym i nowym fanczyzobiorcom nowe umowy, które mają być konkurencyjne w stosunku do innych tego typu ofert na polskim rynku. Nowe umowy franczyzowe zawierają m.in. zmianę rozliczeń w zakupach paliw od płockiego koncernu.

Obecnie cena paliw PKN Orlen oferowanych franczyzobiorcom oparta jest na notowaniach cen ropy naftowej na trzech giełdach europejskich i zależy od okresowych wahań tych notowań, a także wahań kursów walut.

Nowe umowy zakładają także, że franczyzobiorca będzie miał wybór sposobu dostaw paliwa z PKN Orlen, jak dotychczas - poprzez OrlenTransport lub transportem własnym. Nadal obowiązywała będzie wymagana wyłączność zaopatrywania stacji w paliwa płockiego koncernu. Obecnie PKN Orlen posiada ogółem 1334 stacji własnych. Na koniec 2008 r. płocki koncern miał 356 kontraktów z partnerami franczyzowymi, w tym 227 obejmowało stacje z logo Orlen, a 129 stacje z logo Bliska. W niebiesko-białej marce stacji patronackich Petrochemia Płock działają jeszcze 124 placówki.

(maj)

tagi: PKN Orlen ,