Kampania „Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony" od kilku lat organizowana jest przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. Partnerami zaangażowanymi w działania kampanijne są także samorządy lokalne.
Akcja ma na celu zmniejszenie rozmiarów zjawiska sprzedaży alkoholu nieletnim oraz uwrażliwienie dorosłych na problem, a także zmianę postaw sprzedawców i świadków sprzedaży napojów wysokoprocentowych. W związku z powyższym, adresatami kampanii są przede wszystkim sprzedawcy i właściciele sklepów prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych, a także świadkowie sprzedaży, którzy powinni umiejętnie reagować na sytuacje społecznie groźne.
Kampania ma przypomnieć sprzedawcom o obowiązku sprawdzania wieku kupującego alkohol, jeśli jego wygląd sugeruje, że może to być osoba niepełnoletnia.
W ramach kampanii „Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony" w Gminie Koluszki biorącej udział w akcji, wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych przeprowadzono anonimowe ankiety, mające na celu wskazanie sklepów, w których osoby nieletnie bez okazywania dowodu pełnoletniości, mogły dokonać zakupu napojów alkoholowych.
Z badań ankietowych wynika, że jedynym sklepem w Gminie Koluszki, w którym nie udało się osobom nieletnim kupić alkoholu, to sklep SPAR prowadzony przez Ewę Pawłową.
(maj)
tagi: SPAR ,
Analiza 91 tys. cen detalicznych pokazała, że w lipcu...
To pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku, a dla...
Eksperci podkreślają, że lojalność wobec tych formatów...
Rozmowę kwalifikacyjną warto traktować jak dialog...
Zdaniem ekspertów, dane pokazują coraz większą...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...