Analitycy biorąc pod uwagę wpływ kryzysu na różne branże sądzili, że sektor spożywczy zostanie nienaruszony. Okazuje się, że częściowo jest inaczej, gdyż jak podaje GUS nastąpił znaczny spadek sprzedaży wieprzowiny (-11 proc. w porównaniu z I kw. 2008 r.), mięsa drobiowego (-6 proc.), czekolady i wyrobów czekoladowych (-10), wódki (-7 proc.) czy piwa (-10). Wzrosła natomiast produkcja wołowiny (17 proc.), jogurtów (13 proc.), mąki (około 30 proc.) i makaronów (9 proc.).
Mimo spadku sprzedaży wyrobów czekoladowych, producenci nie mają czego się obawiać. W tym sektorze nie ma żadnego ryzyka, gdyż Polacy zawsze z chęcią będą sięgać po czekoladowe smakołyki.
(MN)
04.05.2009
tagi: kryzys , branża spożywcza , mięso , słodycze ,
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...