Cztery spośród sześciu wyszczególnionych w badaniu kategorii zanotowały nieznaczne wzrosty wartościowe sprzedaży w porównaniu z wynikami w lutym br.: piwo - 1,24%, napoje bezalkoholowe - 0,47%, słodycze - 0,23%, kawa i herbata - 0.06%. Sprzedaż papierosów oraz wódki i alkoholi mocnych spadła odpowiednio o: 0,09% i 0,63%.
W stosunku zaś do poprzedniego roku - w marcu br. sprzedaż produktów paczkowanych w tradycyjnych sklepach spożywczych była o 3% wyższa niż w analogicznym okresie w roku 2008, liczba transakcji wzrosła o 5%, a wartość sprzedaży o 8,6%.
Przyrost wartości sprzedaży jest w dużej mierze efektem podwyżek cen kilku kategorii produktowych kluczowych dla obrotów sklepów: papierosów, wódki, piwa.
Kategoriami produktowymi, dla których zaraportowano spadek wolumenu sprzedaży są między innymi papierosy, kawa cappuccino, tłuszcze, majonezy (spadek dla tej ostatniej kategorii można wytłumaczyć Wielkanocą, która w 2008 roku wypadała w marcu).
Pośród kategorii, dla których zaraportowano wzrosty można wymienić wódkę (pomimo podwyżki cen), kawę rozpuszczalną, jogurty oraz słone i słodkie przekąski.
Przedstawione dane oparte są o badanie prowadzone przez Centrum Monitorowania Rynku na reprezentatywnej próbie kilkuset sklepów handlu tradycyjnego, które zostały wyposażone w kasy fiskalne i terminale transmitujące on-line wszystkie transakcje na serwery CMR.
(MAJ)
tagi: paczkowane , produkty , sklepy ,
Startujący niedługo system kaucyjny nie jest gotowy do...
Analiza 91 tys. cen detalicznych pokazała, że w lipcu...
To pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku, a dla...
Rozmowę kwalifikacyjną warto traktować jak dialog...
Zdaniem ekspertów, dane pokazują coraz większą...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...