Na świecie producenci samochodów podejmowali i podejmują inicjatywy mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa podróży, w tym ograniczenie liczby kierowców jadących po alkoholu. To dlatego opracowywane są rozwiązania polegające na wyposażaniu samochodów w urządzenia sprawdzające stężenie alkoholu w organizmie kierowcy, które były lub będą wdrażane w niedalekiej przyszłości.
W ramach „AlkoCasco - alkomat w każdym aucie" Soplica - organizator akcji - chce zwrócić się do Komisji Europejskiej z petycją o wydanie dyrektywy zachęcającej wszystkich producentów do dodawania alkomatów do podstawowego wyposażenia samochodów. Dzięki temu każdy kierowca, który ma wątpliwości, czy w jego organizmie znajduje się jeszcze alkohol, mógłby je rozwiać i podjąć odpowiedzialną decyzję.
Badania przeprowadzone w ramach akcji AlkoCasco przez instytut Pentor we wrześniu br. potwierdzają zapotrzebowanie na tego typu inicjatywy. Blisko 60% respondentów
(w niektórych grupach było to nawet ponad 70%) korzystałoby z alkomatu, gdyby był on częścią wyposażenia seryjnego auta.
AlkoCasco w liczbach
Zainicjowana przez markę Soplica akcja „AlkoCasco - Alkomat w każdym aucie" ma na celu ograniczenie liczby tzw. nieświadomie pijanych kierowców i poprawę bezpieczeństwa na drogach poprzez popularyzację alkomatów. Akcja ma zachęcać kierowców do sprawdzania poziomu alkoholu w organizmie za każdym razem, gdy w ciągu ostatnich 24 godzin pili alkohol i zamierzają prowadzić samochód, bądź do powstrzymania się od jazdy w razie jakichkolwiek wątpliwości. Dotychczas Soplica podjęła szereg działań zwiększających świadomość kierowców na temat zagrożenia, jakie niesie ze sobą nawet niewielkie przekroczenie dopuszczalnego stężenia alkoholu w organizmie:
- 15000 alkomatów i ulotek edukacyjnych trafiło do Kierowców Autostrady Wielkopolskiej w dniach 29 września - 1 października
- Ponad 2000 alkomatów i ulotek edukacyjnych trafiło do pracowników grupy CEDC, producenta wódki Soplica
- 100000 ulotek edukacyjnych zostało rozdystrybuowanych kierowcom z całej Polski podczas rutynowych kontroli Policji. Akcja ta prowadzona jest od 27 października we współpracy marki Soplica z Biurem Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji- 1000000 alkomatów zostało dołączonych do butelek wódki SoplicaWięcej informacji na http://www.alkocasco.pl/
tagi: Alco Casco ,
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Naczelny Sąd Administracyjny wydał wyrok potwierdzający...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...